Symfyse-fundusmål

Metz

Flørter med forumet
Åssen ligger dere på målene? Sist fikk jeg en liten gutt på 2950g, og lå på den rød streken hele veien. Nå har jeg liggi på den rød streken helt til nå.. i går var den på 30cm i uke 35.. altså, litt under den rød. Jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge den har steget siden sist kontroll. skal uansett på sykehuset på mandag og se at alt er bra, for er en begynnendr svangerskapsforgiftning her..

jeg har ligget litt over streken hele veien, så forventer egentlig en litt større unge tror jeg...men der har vel ikke alltid noe å si hvor stor livmora er i forhold til str på baby! Lykke til på kontroll!

Med første tulla vår lå jeg under den røde streken omtrent hele veien og ut kom ei tulle på 3240 gram. Med nr 2 lå jeg over den røde streken hele veien og ut kom ei stor tulle på 3940 gramDenne gangen har jeg ligget litt over den røde streken litt av tia, men nå igjen ligger jeg på den røde streken. Så om han blir en på 3400 gram eller en på 4000 gram aner jeg ikke!

Låg på den raude streken heile veien med nr 1, fekk ein gut på 3,5kg. Med nr 2 låg eg litt øve og ut kom ei på 3,8. 
Denne gangen ligge eg og over.. Og ho er estimert til 3,3kg.. Men eg trur ikkje heilt på det.. SF-måli er ikkje gått opp så masse på 4 veker, så skal på vekstestimering om 2 veker..

Med storebror lå jeg godt over den røde streken hele veien, men jevnt innenfor det grønne feltet. Han ble 4880 gram og 54 cm da han kom 9 dager over termindato. 
I uke 24 denne gangen lå jeg helt på øvre grense av den grønne streken, men det har jevnet seg ut nå og på mandag lå jeg rett over den røde streken. 
Men baby hadde tydelig snudd seg siden uke 24, så leiet kan og ha endel å si på målene. 

Marian87 skrev:
jeg har ligget litt over streken hele veien, så forventer egentlig en litt større unge tror jeg...men der har vel ikke alltid noe å si hvor stor livmora er i forhold til str på baby! Lykke til på kontroll!

Samme her :) Men jeg fikk stor gutt sist, så jeg forventer liksom at denne jenta her blir stor også :)

SF målet mitt var 35 cm på Onsdag.Da var jeg 36 uker på vei.

idag var målet mitt 34cm, og hadde ikke endret seg så mye den siste måneden men jordmor sa at det var normalt at livmora nådde en "topp" og ikke kom så mye høyere mot slutten. Skal imidlertid til ultralyd å se på leiet til lillemor fordi hun turner så mye rundt enda så skal få sjekka hvordan hun tenker å komme ut, håper de ser på størrelsen også da fordi jeg er sååå nyskjerrig på hvor stor hun er/blir! 

36 uker idag og 33 cm, akkurat på den røde strekken. 

Har lagt på streken eller rett over hele graviditeten, men i dag på kontrollen var jeg et stykke under streken, såvidt innenfor det grønne området på kurven. Aner ikke hva det vil si i forhold til lillefrøkenen sin størrelse, men...:-)

SF målet uke 34 var på 32cm og har steget litt fra å ligge på og like over den røde linja, men forventer at kurven går litt nedover på kontroll neste uke, da lillegutt har seget langt ned i bekkenet og magen fallt et par etasjer, er da i uke 37......

mine barn har vært:
3150g og 46 cm 17 dager før termin.
3413g og 48 cm 8 dager før termin.
3500g og 50 cm 11 dager før termin. 

Forventer litt større nå, men ingen kjempebaby, selv om magen er så stor at alle tror jeg skal ha minst tre. Hver gang jeg går på butikken spør folk meg, selv om de ikke kjenner meg, hvor mange det er, eller har du ikke født enda........

Back
Topp