Symfyse-fundusmål i uke 32?

Lilletrilletredjemann

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Hva ligger deres symfysemål på i uke 32?

I dag var jeg hos jordmor, alt var fint helt til hun målte magemålet mitt.
Det ligger laaaaangt over der det skal ligge hihi...på 36cm.

Så hun ville sende ny henvisning til vekstkontroll på sykehuset.(var på ul på sykehuset i sist uke, babyen var da 12% over snitt)

Da jeg gikk gravid med førstemann var jeg ikke så stor når jeg fødte en gang, det var da på 33cm i uke 36. og jeg har 8 uker igjen til termin nå.
Lurer på hvor stor jeg skal bli.

Ikke rart folk tror jeg enten er høygravid, fødeklar, bærer en elefant, eller har tvillinger inni der.

er over 1 uke siden jeg var hos JM, men i uke 31 lå jeg på 30cm, litt over, men innenfor normalen [;)]

Var på kontroll i dag, uke 32+1. Symfyse-fundusmålet var på 31,5[:)]

kommer fra kontroll nå! Er 31+2 og hadde symfysemål på 31! Liker det!! JEG ELSKER MAGEN MIN!!!![:)]

Ser ut som jeg er ganske alene her om å ha 36 cm i uke 32...
Ja, ja,,,ikke noe å gjøre med den saken.
Med første mann var jeg 31 cm i uke 32.

når eg va 32 vege så var målet og 32cm... [:D] e enn del øve den røde streken eg og...[:)]

Jeg er enda større enn deg. Jeg har ligget i normalområdet helt fram til kontrollen jeg hadde i uke 30+5, da målte legen meg til 36 cm. Skal til ny kontroll uke 32+5 for å sjekke om kurven har flatet seg ut. Tenkte jeg ville be om å bli henvist til sykehuset, litt bekymret for at det skal være mye fostervann som ikke er bra [&:][&:][&:][&:] eller en veldig stor baby.

ORIGINAL: kirsebæret

Jeg er enda større enn deg. Jeg har ligget i normalområdet helt fram til kontrollen jeg hadde i uke 30+5, da målte legen meg til 36 cm. Skal til ny kontroll uke 32+5 for å sjekke om kurven har flatet seg ut. Tenkte jeg ville be om å bli henvist til sykehuset, litt bekymret for at det skal være mye fostervann som ikke er bra [&:][&:][&:][&:] eller en veldig stor baby.

Med storebror lå jeg på den rød linja hele svangerskapet og han var 4120 g og 54 cm når han kom til verden. Greit å være forberedt hvis lillemann i magen er større enn det

ORIGINAL: kirsebæret

Huff,,, det er tungt med så stor mage kjenner jeg. Håper det flater seg litt ut for oss etterhvert[:)]
Jeg var på ul i sist uke og da sa de at det var normalt med forstervann osv, babyen var 12 % over snitt.
Hvordan var symfyse målet med førstemann hos deg?
Mitt lå innenfor normalen hele tiden med førstemann, var da 33 cm i uke 36 rett før jeg fødte. Han var 2900g  og 48 cm.

Jeg har vært på kontroll idag Lå på 31 jeg [:)]

Back
Topp