Symfyse-fundus vekstkurve

Mammaigjenkanskje

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
641F10ED-FDBE-48A7-AC44-467DCBB097B6.png Etter time hos legen i går, ser den slik ut, og han mente det ikke var noe å bekymre seg for. Nå må jeg altså påpeke at legen min er en 75år gammel tysker som er vikar for min egentlige fastlege.
Mener også han sa at målet var 28-29, men at han plots inn feil, noe som vil gjøre at den egentlig skal være lengre ned. Jeg var på vekstestimering på UL forrige uke, og baby var -6% i avvik.

Burde jeg kontakte noen andre, eller kan jeg vente til jordmortime på mandag?

Vis vedlegget 268256 Etter time hos legen i går, ser den slik ut, og han mente det ikke var noe å bekymre seg for. Nå må jeg altså påpeke at legen min er en 75år gammel tysker som er vikar for min egentlige fastlege.
Mener også han sa at målet var 28-29, men at han plots inn feil, noe som vil gjøre at den egentlig skal være lengre ned. Jeg var på vekstestimering på UL forrige uke, og baby var -6% i avvik.

Burde jeg kontakte noen andre, eller kan jeg vente til jordmortime på mandag?

Jeg hadde nok ventet til jordmortimen på mandag, siden det ikke er så altfor mange dager til. Ta det opp med henne da og se hva ho måler deg til å være i SF mål.

Så lenge du kjenner godt med liv og det ikke oppstår noen andre grunner til bekymring, så ville jeg ventet til mandag.

Så lenge du kjenner godt med liv og det ikke oppstår noen andre grunner til bekymring, så ville jeg ventet til mandag.
Enig!

Min erfaring er at det er forskjell på lege og JM sine målinger og ihvertfall min lege er ikke like nøyaktig på det målet som JM.
Men viktig at du kjenner godt med liv og ikke har bekymring av andre grunner

Back
Topp