symfyse-fundus-målet

June_1

Betatt av forumet
Kankje litt vell tidlig å tenke på dette her, - men noen som har en god oversikt over symfyse-fundus-målene ? 

Fins ikke noen fasit på det.. [8|] Det er individuelt, og avhenger av mange faktorer (mengden fostervann, barnets stilling, livmorens stilling, din kroppstype m.m). Eneste du kan sammenligne med, er din egen kurve, for det er den du skal følge. [;)]

Ehhmm, hva er det?

ORIGINAL: mariac84

Ehhmm, hva er det?

Målinger av str på livmoren din, målt fra skambenet til toppen av livmoren. Gjøres på sv.skaps kontroll når livmoren har kommet over skambenet. [;)]

Målinger av str på livmoren din, målt fra skambenet til toppen av livmoren. Gjøres på sv.skaps kontroll når livmoren har kommet over skambenet.
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: mariac84

Ehhmm, hva er det?

Målinger av str på livmoren din, målt fra skambenet til toppen av livmoren. Gjøres på sv.skaps kontroll når livmoren har kommet over skambenet. [;)]

Takker:)

ORIGINAL: June_1

Ett annet spm da, når kommer livmoren over skam benet?

Ca uke 12. [;)]

Og om det er tvillinger i magan da?

Sorry alle spm.. men jeg er veldig nysgjerrig, har søkt rundt på internett etter svar på dette og jeg finner det ikke noen steder.

ORIGINAL: June_1

Og om det er tvillinger i magan da?

Sorry alle spm.. men jeg er veldig nysgjerrig, har søkt rundt på internett etter svar på dette og jeg finner det ikke noen steder.

Da er det heeelt variabelt, så klart ofte tidligere. Det er jo variabelt vanligvis også, men gjennomsnittet er ca uke 12. [;)]

Back
Topp