Symfyemål...

jece85

Forelsket i forumet
Hvor mye er symfysemålet Deres og når... Mitt lå på mellom 21-24?? Syns det var litt rart. Men legen satte merket på 23.. Og det er vel litt høyt. Var 23+3 da det ble målt.

Sist hos legen var eg i uke 20 og da målte hun til 21cm!!! Synest det var mye eg..
Skal til jm neste uke så da skal vell hun og måle magen.. Spørst om dem måler likt

Jeg målte 22 cm i dag. Er 21+1. Det var over det grønne feltet på helsekortet... Får se hva jordmor måler når jeg skal til henne om 14 dager.

Husk at dette ikke har så mye å si!!! Det viktigste er at man følger en sunn kurve "i forhold til seg selv". Det var jaffal det jm sa til meg. Mitt var ganske høyt, 25cm i uke 23 i går. Men hun sa det ikke betyr mye i det hele tatt,og at hun mente det er svært vanlig å ligge over den grønne,spes når man ikke er veldig langt på vei. Så ville ikke hengt meg opp i verken egne eller andres tall :-)

Husk at dette ikke har så mye å si!!! Det viktigste er at man følger en sunn kurve "i forhold til seg selv". Det var jaffal det jm sa til meg. Mitt var ganske høyt, 25cm i uke 23 i går. Men hun sa det ikke betyr mye i det hele tatt,og at hun mente det er svært vanlig å ligge over den grønne,spes når man ikke er veldig langt på vei. Så ville ikke hengt meg opp i verken egne eller andres tall :-)
det er det jeg fått viteå. det er jo en hel del ting som teller inn, mengde magefett, innover/ utovervendt livmor, vannog mange andre ting. Mine mål var like med gutta langt over "normalen" men denne gangen eligger jeg midt på!

Når jeg var hos jordmor sist, når jeg var i uke 21, var målet på 18..

Jeg har ikke fått målt siden uke 18, og lå da på streken. Neste kontroll er ikke før om en måneds tid.

jeg målte i går hos legen og var da 25.Legen synest dette var litt mye selv om jeg er "lubben".Men jeg sa no bare at jeg har ikke vært på do på 2-3 dager og dette med magefett teller jo inn.så jeg bryr meg fint lite..pluss jeg skal no på ekstra ultralyd i dag pga svangerskapsdiabetes.(er 20+4 dager på vei) :)

Back
Topp