Symfusemål, HJELP!

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Lillemor har vært på gjennomsnittet hele veien, frem til uke 27 da hun plutselig var over. Og på ul var hun 10% over gjennomsnittet. I uke 30 var hun enda over, men nå 32+2 så var hun under gjennomsnittet. Burde jeg være litt bekymra da? Jordmor hadde det så travelt, og fikk ikke spurt henne og så ikke det før i dag..

Tror det er veldig lett at målingene ikke blir helt nøyaktige ved SF-måling. Bare det at hun var travel kan jo påvirke. Tror ikke du skal være bekymret, men du kan jo ta en tlf om du føler deg usikker. :)

Lillemor har vært på gjennomsnittet hele veien, frem til uke 27 da hun plutselig var over. Og på ul var hun 10% over gjennomsnittet. I uke 30 var hun enda over, men nå 32+2 så var hun under gjennomsnittet. Burde jeg være litt bekymra da? Jordmor hadde det så travelt, og fikk ikke spurt henne og så ikke det før i dag..
Målet seie egentlig lite om kor stor babyen er. Eg låg over på første måling og på forrige måling rett på streken. Men på ul veka før låg baby akkurat på gjennomsnittet. Har mykje å sei om babyen har snudd litt på seg og. Hadde jm blitt bekymra hadde hu sendt deg på ul for å sjekke :-) men e du veldig bekymra så ringe du jm og høre med hu :-)

Jeg har vært over snittet helt til nå i uke 32. Nå ligger jeg rett på snitt linjen. jordmor kommenterte sist at baby lå med rumpen opp. I dag er rumpen ned mot min hofte. Kan se magen er ganske flat i dag, så tenker som kisseypooh at hvordan ungen ligger har mye å si for målet.

Eg var både på vekstkontroll med ul i går og hjå jordmor. På ul såg dei at lillegutt har vokst litt lite i det siste, og ligg på 42%. På SF mål hjå jordmor ligg han på ei mykje høgare kurve - så høgt oppe i vekt at jordmor hadde henvist meg videre om eg ikkje allerede hadde vert på sjekk... Så det SF målet hadde eg ikkje tenkt så mykje på. Jordmor hadde henvist deg videre om ho hadde vore bekymra!

Her har han ligget over gjennomsnittet ei stund, og nå var han nærmere normalen. Jordmor trodde det hadde med at han hadde kommet lenger ned i bekkenet å gjøre, jeg har ikke peiling. Vet knapt hva de måler. Men skal inn på kontroll om 2 uker nå istedet for om en måned for å følge opp!

Back
Topp