Symaskin

ToveSa

Forelsket i forumet
    Hvilken symaskin har du/ dere?
Og til hvilken pris bør man legge seg på?
Hva trenger man egentlig av "ekstrafinesser" på en symaskin?

Vil ikke anbefale å kjøpe den billigste symaskinen du finner, det gjorde nemlig jeg og nå må jeg kjøpe ny.

Hei!
Hold deg til et av de kjente merkene, og legg deg sånn midt på treet. Finn en sybutikk der de kan veilede deg, og det kan faktisk være greit å "prøvesy" litt på forskjellige maskiner før du bestemmer deg. Seriøse forhandlere lar deg gjøre dette.

Hvis du kun skla bruke maskinen til ordinær søm, så holder det med de mest brukte sømmene (rettsøm, sikksakk), men jeg vil i allefall anbefale å ha med knappehullsfunksjon også (den er kjekk til annet enn kanppehull også skjønner du). Jeg har en enkel en med litt pyntesømmer, noen ekstra nyttesømmer, knappehulssøm, søm for å sy i glidelås (veldig kjekk - går mer på innstillinger enn sømmen da), og eneste jeg savner er sånn overlock-søm (sånn som ser ut som kantsting på aplikasjoner alá tilda-ting). Har hatt maskinen siden konfirmasjonen min (er 31 nå) og den er like fin, og jeg er utdannet kjole- og draktsyerske, og har brukt den MYE! Jeg har Pfaff maskin og syns dem er best, men det er en smakssak, så prøv deg frem er mitt tips.

jeg skal ha en brother 4000D en gang i fremtiden, det er en sy og broderingsmaskin *drøm* men prisen er jo deretter 40.000kr [&:]

har en AEG. aner ikke hva den kostet [&:] fikk den i julegave av mamma og pappa i fjord [:D]
funker fint den, men hadde vært gøy å ha en som syr flere forskjellige sømmer enn de jeg har.
og så knekker nålene ganske ofte og tråden under henger seg opp [X(], men kan ha noe med nålene og tråden jeg bruker [8|]

Jeg har akkurat kjøpt meg en Janome proffesional 6600. Den kostet 12500, men er absolutt verdt det. Jeg har tidligere hatt en Pfaff creative 7570 med broderienhet. Denne skal jeg nå prøve å selge. Jeg har vært knallfornøyd med den også, men broderingen virker ikke lenger, og jeg hadde lyst på noe nytt som var litt mer rettet mot quilting.

KJoepte en SInger i aar..Betalte vel rundt 1500 kr Men husker ikke modell da[8|] 

Jeg har en singer og er kjempe fonøyd[:)]

Back
Topp