Symaskin

anines

Elsker forumet
Noen som er flinke til å sy og vet litt om symaskiner? Jeg er helt ny, og vurderte å bare kjøpe en veldig billig maskin til å starte med for å se om det er noe jeg kommer til å bruke. Spørsmålet mitt er da om maskinene man får for en 1000-lapp funker eller om det egentlig bare er bortkastede penger, og at man burde legge litt mer i det?

Jeg vil si det er bortkastet penger og man bør legge noe mer i det! Andre sier de til 1000 fungerer fint! Min erfaring er at de billige maskinene er krevende med trådspenning og ikke syr like pent! Kan anbefale Husqvarna emaraldi 116! Koster rundt 3000. God maskin!

Jeg vil si det er bortkastet penger og man bør legge noe mer i det! Andre sier de til 1000 fungerer fint! Min erfaring er at de billige maskinene er krevende med trådspenning og ikke syr like pent! Kan anbefale Husqvarna emaraldi 116! Koster rundt 3000. God maskin!
Det jeg også ser for meg (ikke at jeg vet hva feks trådspenning er), men at om jeg kjøper en som er dårlig når jeg i utgangspunktet ikke kan så mye om å sy vil jeg bare synes det er kjipt og kanskje legge fra meg hele greia.

Det jeg også ser for meg (ikke at jeg vet hva feks trådspenning er), men at om jeg kjøper en som er dårlig når jeg i utgangspunktet ikke kan så mye om å sy vil jeg bare synes det er kjipt og kanskje legge fra meg hele greia.

Det har ganske mye å si at man får det til! Tenk på det som en invistering :) og hvis du syns det er moro så er det bedre å bruke 3000 kr nå enn 1000 nå og 3000 senere :p

Jeg har en til tusenlappen (var nedsatt fra 1500) som fungerer strålende til mitt bruk (enkle barneklær og småprosjekter). Men nå har ikke jeg prøvd en dyrere, så er nok som med så mye annet at man får det man betaler for :)

Du kjenner ikke noen du kan låne av et par uker da, bare for å se om du blir bitt av basillen før du investerer tusenvis av kroner? :)

Du kjenner ikke noen du kan låne av et par uker da, bare for å se om du blir bitt av basillen før du investerer tusenvis av kroner? :)
Litt usikker, tror egentlig ikke det, men kan jo høre litt rundt å se :)
Har jo også sett litt på finn, men kan jo ingenting om det, så litt redd for at jeg plutselig kjøper noe som ikke funker i det hele tatt da.

Har en selv til rundt 1000 lappen som er helt super god syns jeg!!
Sydd nye vindu i båtkalesjen med den og to babynest. ;)
Så ikke enig med anines som syns den er bortkastede penger :P

Jeg har ikea sin som jeg betalte 500 kr for, og den funker helt fint til mitt bruk ;) Har sydd sengesett, babynest, vognposer o.l. Eneste er at den ikke er god på elastisk stoff.

Back
Topp