Sylvanas sin slankedagbok

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg gikk til legen og spurte om hjelp til å gå ned i vekt. Tenkte kanskje jeg kunne få hjelp med ernæring eller noe. Plutselig fikk jeg et brev i posten; jeg var kalt inn til kursdag på St.Olavs! Det var en hel dag der med masse informasjon om slanking, operasjon og behandlingssteder. Etter denne dagen ble det oppfølging fra fedmepoliklinikken, og videre til livsstilsendringskurs. Det var et kurs som varte i 8 uker, 3 dager i uken. Da jeg begynte der var jeg rett over 130 kr, fedme klasse 2. Dette er 2 1/2 år siden nå, og i dag veier jeg rett over 100 kg. I mellomtiden har jeg blitt mamma på nytt. Jeg ammer, og har dermed som mål å gå ned sakte. Første delmål er snart nådd, og det er 100 kg. Eller, mer 99 kg da. To siffer, og rett inn i overvektig! Jeg har igjen ca 20 kg, men vi får se hva kroppen min liker :)

For øyeblikket er jeg med i slankekrigen, men jeg fant ut at det kunne være lurt med en egen dagbok slik at jeg ikke spammer krigens tråder :)
 
Veide meg i dag. 600 gram over fredagens vekt, og i rute til neste offisielle veiing. Jeg går alltid mye opp i helgene, men det er sjeldent at jeg har gått opp totalt sett fra fredag til fredag.
 
13.04: -0,3 kg
20.04: - 0,6 kg
27.04: - 0,3 kg
4.05: - 0,5 kg
11.05: - 1.0 kg
18.05: 0
25.05: - 0,2 kg
01.06: - 1,4 kg
 
Last edited:
Motivasjonen er lav nå. Orker ingenting, lei av alt, vil bare grave meg ned med en dunge av godis.
 
Det skal godt gjøres å gå ned i vekt denne uken. Var ute med mannen og spiste I dag, og da ble det dessert. Jaja, får bare fortsette som wildcard om jeg går ut av laget mitt.
 
Det går tålelig greit med trening, noe som er bra siden det går dårlig med kostholdet.
 
Det ser dårlig ut for fredagens veiing. Ikke bra!
 
Det pågår en kamp inni hodet mitt i kveld. Jeg er sikker på at jeg har gått opp i vekt i morgen, og da er det like greit å bare gi opp med en gang og kose meg med sjokolade. Samtidig så er vi 7 stk med I krigen, og jeg vet ikke hvordan de fleste ligger an. En vet aldri; plutselig er det noen som har gått opp mer enn meg. Jeg tror likevel at jeg går ut i morgen :(
 
Tenk at du er med i finalen på slankekrigen!!
Veldig imponert over hvor langt du har kommet! Både i denne krigen og de siste 2,5 årene!!
 
Tenk at du er med i finalen på slankekrigen!!
Veldig imponert over hvor langt du har kommet! Både i denne krigen og de siste 2,5 årene!!

Takk ❤️
Det er en kamp hver dag, men slankekrigen hjelper meg :D
Håper det ikke blir lenge til neste oppstart :)
 
Takk ❤️
Det er en kamp hver dag, men slankekrigen hjelper meg :D
Håper det ikke blir lenge til neste oppstart :)
Så bra at slankekrigen hjelper. Det har den forsåvidt gjort for meg også, ved at jeg har ikke skeiet helt ut men som du sier, det er en kamp hver dag.
Bruker krigen å gå om sommeren også? Blir kanskje vanskelig når mange er på ferie og ikke har vekt.
 
Så bra at slankekrigen hjelper. Det har den forsåvidt gjort for meg også, ved at jeg har ikke skeiet helt ut men som du sier, det er en kamp hver dag.
Bruker krigen å gå om sommeren også? Blir kanskje vanskelig når mange er på ferie og ikke har vekt.

Jeg vil tro de fleste vil vente til etter ferien ja :(
Men det skjønner jeg jo godt egentlig ^^
 
Jeg vil tro de fleste vil vente til etter ferien ja :(
Men det skjønner jeg jo godt egentlig ^^
Får satse på at det er oppstart rundt skolestart :) Godt med den ekstra støtten fra laget.
 
Formen er dårlig. Vondt i hofta, vondt i foten, forstoppet, vondt i viljen. Vanskelig å trene. Trøtt.
Har gått litt turer, men ingen aerobic. Skulle ha gjort litt yoga, men det frister ikke når det føles som om jeg har en diger ball i magen.
 
Så kjedelig at formen og viljen ikke er helt på topp. Håper det løsner.
Heier på deg siste uka i slankekrigen!!
 
Jeg triller! Er på ferie, og spiser alt jeg har lyst til! Synes jeg fortjener å slappe av, men jeg merker jo at kroppen ikke liker dette. Oppblåst og vondt i magen. Men snart er ferien over, og da blir det tilbake til å kun spise godis fredag og lørdag. Sånn i teorien i alle fall :p
 
Back
Topp