Sykt lave straffer i Norge!

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
ENIG! Helt latterlig lave straffer :( også strafferabatt?! Strafferabatt for "småting" som å ha kjørt aaaaltfor fort gjentatte ganger kan jeg til en viss grad forstå, men strafferabatt i voldssaker er jo helt tullete! "Siden du har vært så flink å sende drapstrusler, mishandle og nesten ta livet av folk flere ganger så skal du få litt strafferabatt."
Oh my f*@%#g gawd! Er det bare meg som ikke ser logikken i det?? :s

ENIG! Helt latterlig lave straffer :( også strafferabatt?! Strafferabatt for "småting" som å ha kjørt aaaaltfor fort gjentatte ganger kan jeg til en viss grad forstå, men strafferabatt i voldssaker er jo helt tullete! "Siden du har vært så flink å sende drapstrusler, mishandle og nesten ta livet av folk flere ganger så skal du få litt strafferabatt."
Oh my f*@%#g gawd! Er det bare meg som ikke ser logikken i det?? :s
Ser virkelig ikke logikken jeg heller!
Altså de burde se på han som en større trussel for samfunnet etter å ha hvert i en volds episode igjen! Og en volds episode som kunne endt så utrolig mye verre!!!

Moren min ble påkjørt og drept av ei som fyllekjørte i 2001. Dama som kjørte fikk 1 år fengsel og ett halvt års sikring. Grunnlag. Hun var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Hun hadde 3,6 i promille. Straffene i Norge er helt ute av kontroll.

De er latterlige lave dessverre. Du får mer straff om du raner en bank enn om du voldtar

Det burde lyse en liten varsel lampe i retten når mannen faktisk har vært tiltalt for vold tidligere. 1 år og ti mnd går fort, da er han fritt fram for å plage henne igjen, i værste fall får vel kvinnen en voldsalarm.

Ja det er ett flott straffesystem vi har i dette landet.

Helt forferdelig..! At kriminelle skalf få samme straff som voldteksmenn, overgrepspersoner, voldsmenn og drapsmenn er tragisk!

Straffene i Norge trenger en oppdatering. De henger igjen fra en annen tid der kvinner og barn ikke var verdt så mye.

Moren min ble påkjørt og drept av ei som fyllekjørte i 2001. Dama som kjørte fikk 1 år fengsel og ett halvt års sikring. Grunnlag. Hun var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Hun hadde 3,6 i promille. Straffene i Norge er helt ute av kontroll.
Nå ble jeg skikkelig sint på dine vegne! Skulle ikke hvert lov!
Burde heller hvert andre veien siden hun gjorde noe ulovlig mens dette skjedde!

Straffene i Norge trenger en oppdatering. De henger igjen fra en annen tid der kvinner og barn ikke var verdt så mye.
Ja helt tydelig det i denne saken!
Syns virkelig synd på denne kvinnen som om under to år kanskje mindre må vite at denne mannen er der ute i samfunnet igjen! Selvom han har flere volds episoder bak seg!

Det burde lyse en liten varsel lampe i retten når mannen faktisk har vært tiltalt for vold tidligere. 1 år og ti mnd går fort, da er han fritt fram for å plage henne igjen, i værste fall får vel kvinnen en voldsalarm.

Ja det er ett flott straffesystem vi har i dette landet.
Hvis han ikke var fengslet før retten slik at det blir også trekket ifra! Da tar det kortere tid før han er ute igjen! Så kommer nok denne kvinnen til å leve i frykten om at han kommer igjen! Og voldsalarm er jo ikke alltid så sikkert det heller!

Nå ble jeg skikkelig sint på dine vegne! Skulle ikke hvert lov!
Burde heller hvert andre veien siden hun gjorde noe ulovlig mens dette skjedde!
Jeg er enig.. Sinnet mitt var helt enormt da dommen falt.
Jeg vet ikke hvem dama er.. Vet fornavnet hennes men ingenting mer.
Valgte det selv. Jeg var redd for hva jeg ville gjøre hvis jeg noen gang møtte henne....

Jeg er enig.. Sinnet mitt var helt enormt da dommen falt.
Jeg vet ikke hvem dama er.. Vet fornavnet hennes men ingenting mer.
Valgte det selv. Jeg var redd for hva jeg ville gjøre hvis jeg noen gang møtte henne....
Høres ut som en veldig klok avgjørelse, sinnet ville vel ikke blitt mindre i forhold til den lave straffen hun fikk!

Høres ut som en veldig klok avgjørelse, sinnet ville vel ikke blitt mindre i forhold til den lave straffen hun fikk!
nei tror ikke det. Men det å vite at jeg kunne møtt henne på gatene bare 1 år etter rettsaken var fortvilende.

Hvis han ikke var fengslet før retten slik at det blir også trekket ifra! Da tar det kortere tid før han er ute igjen! Så kommer nok denne kvinnen til å leve i frykten om at han kommer igjen! Og voldsalarm er jo ikke alltid så sikkert det heller!

har ett par venninner som har voldsalarm, den er jo ikke til å stole på, gps'en viser feil osv.

Så fælt :'(

3,6 er sykt høyt!!!

Back
Topp