Sykt barn

Tuja77

Forelsket i forumet
Heia!
Er det noen som har erfaring med syke barn? Min datter er blitt potte tett (igjen) og jeg klarer ikke sove om natta for ho plutselig hiver etter pusten og hoster konstant. Legene sier hele tida at det er virus og ikke noe å gjøre med. Ho har fått astma. Legene sier det kommer av virusene ho har hatt og grunnen til at ho er så mye syk er at ho har hovne mandler.Noen som har noen gode råd til meg? Jeg er tom for ideer nå hvertfall[:(]

Bruker du sånn pustemaskin på henne?? Regner med det siden hun har astma? Hvis ikke så burde du begynne med det.
Også lurt å bygge opp i sengen hennes så hun ligger høyere med hodet, da får hun puste bedre.

Noe mer kan jeg dessverre ikke...

Ja ho har fått pustemaskin og får det 4-8 ganger i døgnet. Har prøvd å bygge opp sengen hennes litt nå så får jeg krysse fingrene at ho får sove litt hvertfall stakars. Tusen takk[:)]

ja uff stakkars liten... du kan jo prøve sånn sugegreier i nesa også.. jeg synes ikke det funker men er liteman kan gjøre.. nesedråper kan du jo også ta.. nesespray funker best synes jeg!

De tar ikke mandlene på så små barn. Må bli ca 4 sa legen. Han sa også jeg ville få tøffe år foran oss. Skikkelig nedtur å få sånn beskjed.[:@]

[:)]Hei,vet godt hvordan du har det og føler med deg!!!!! Jeg hadde selv et "lungebarn" Han var født med sterkt nedsatt imunforsvar,og litt snørrete nese endte som oftest med lungebetennelse,og sykehusopphold. Jeg pleide å lure på om Amnesty hadde glemt meg,satt jo stort sett inne med sykt barn,(i husarrest,uten lov og dom)Han tok mandlene når han var 5 år,og det ble en enorm bedring!!!! Før det hadde han aldri sovet en hel natt.
Første natten etter oprasjonen sov han hele natten, helt utrolig!!! Han er frisk nå,har ikke hatt noen problemer siden han var ca10 år.Så-ta tiden til hjelp, og pass på å få nok søvn selv!!!-Syke barn trenger opplagte mammaer.

Heia[:)]
Takk for mld, den var god å få. Min datter ble lagt inn på sykehus i Hellas i juni (6mnd) og det er noe jeg ikke unner noen.Ingen av legene eller sykepleierne snakket engelsk og Lea ble ikke bedre fikk god hjelp fra europeiske med oversettelse i danmark og fitt etter fem dager vite at Lea hadde streptokokker i lungene. Man blir så hjelpeløs når små barn blir syke, ikke klarer de å si hvor de har vondt og du sitter der som en zombi og rykker lenger og lenger inn i fortvilelsen. Uff våre små barn vi vil jo at dere skal ha det bra.

Hei. Jeg vet ikke om dette er godt for små barn, men jeg har selv astma. Og noen ganger når det ikke hjelper med noe slags medisiner, kan det virke med damp... Kok opp litt vann i en kjele, ha det over i noe og sett barnet med hodet ned mot dampen. Dette kan løsne opp og hjelpe litt. Virket hvertfall på meg når det var som værst. Og jeg har ganske hard astma. Klem

Back
Topp