Sykt barn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Sønnen min på 6 år fikk feber i dag og jeg var inne å kikket til han nå. Han puster veldig fort. Er det vanlig? Og greit? Likte ikke at han pustet sånn....

Han hadde 39,1 i feber og fikk paracet kl 17. Feberen var 37,8 da han la seg kl 20, men kjentes varm nå. Tror det er influensa han har.

Slik var sønnen min for 2 dager siden også.
Pustet dobbelt så fort,som til vanlig.
Nå er det vanlig igjen :-)

Tror kroppen jobber hardt med feber.
God bedring :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Helt vanlig når tempraturen stiger i kroppen har jeg fått beskjed om.
Jeg ville gitt han en febernedsettende til slik at han får en god natt!
God bedring!

I følge linken under skal barn mellom 5 og 12 år pust 15-20 gongar i minuttet, dei som er 2-5 år skal puste 20-30 gongar.

http://www.lvh.no/symptomer_og_sykd...e_av_barn/undersoekelse#klinisk_undersoekelse

Då jenta mi hadde lungebetennelse sist (ho hadde det to gongar på eit halvår for eit par år sidan) pusta ho vanvittig fort. På det verste talte eg 70 pust i minuttet, mens ho sov. Ho fekk etter kvart antibiotika og i tillegg ventoline. Beskjeden var å gje ho ventoline dersom ho pusta raskare enn 40 gongar i minuttet. Ho var då knapt fire år, om eg huskar rett.

Sjekk pustefrekvensen når han kvilar/søv, så blir det mest riktig. Dersom han pustar veldig fort i tillegg til feber og dårleg allmenntilstand, ville eg nok berre tatt ein kjapp telefon til legevakt og sjekka om dei synest det er greitt å sjå det an.

Takk for svar. Var inne å sjekket igjen og han pustet litt roligere for han hadde snudd seg på siden. Sjekker om noen timer igjen og gir mer paracet da eventuelt.

Uff, ønsker O masse god bedring!

God bedring !!

Back
Topp