sykt barn og hjemmedager

MLS

Glad i forumet
Man har jo rett til å være hjemme ti dager i året med syktbarn, men gjelder det også hvis man ikke jobber 100 prosent stilling? eller blir det 8 dager på 80 prosent, 4 på førti prosent osv....
Noen som vet???

Man har vel rett på like mange dager uansett stilling.. [8|]
Vi hadde det på den jobben jeg hadde..

i kommunen min har du 10 dager i året med syktbarn, uansett stilling!

ORIGINAL: gira

i kommunen min har du 10 dager i året med syktbarn, uansett stilling!

E sånn her å..

Og æ mener at 10 dager gjelder uansett kor i landet og kor du jobber..det er en regel fra NAV..og ikke opptil hver arb.plass..

Mor og far har begge rett på 10 dager hver me sykt barn ..

har akkurat funnet ut det samme...at man har rett på 10 dager uansett, man kan også søke om utvidet sykedager viss barnet har en kronisk sykdom...min gutt har epilepsi, vi har fått 20 dager til han

men så fikk jeg høre at viss mann søker om permisjon til å dra til lege/sykehus med barn så går også det på sykefraværsdagene....stemmer dette?

ORIGINAL: Lena28

har akkurat funnet ut det samme...at man har rett på 10 dager uansett, man kan også søke om utvidet sykedager viss barnet har en kronisk sykdom...min gutt har epilepsi, vi har fått 20 dager til han

men så fikk jeg høre at viss mann søker om permisjon til å dra til lege/sykehus med barn så går også det på sykefraværsdagene....stemmer dette?

tror det gjør det uansett om det er far eller mor som søker.............desverre[:'(]

ORIGINAL: Lena28

Jeg fikk beskjed om at det ville gå på sykbarn-dager,når æ og gutten skulle innlegges på sykehus..[&:]

Back
Topp