sykt barn og bryllup i helgen

J0ls1

Betatt av forumet
Hei! Jeg (samt to til) er forlover i min venninnes bryllup i helgen. De skal gifte seg et stykke unna hjemme, og det er happenings hele helgen, så jeg og mannen har booket hotell fra fredag til søndag. Og svigermor skal passe mini.
Nå har mini (21 måneder) hanglet i 3 ukers tid, men legene mener det ikke er noe (ikke at de har tatt noe tester heller), men nå er hun på 4 dagen med over 39 i feber og hoster stygt. Og vi har legetime etterpå.
Jeg er selv småsyk, men har vært gjennom både bihulebetennelse og influensa så er vel på bedringens vei! Dessuten er jeg 5 måneder på vei og ceeldig hormonell!
Men hva hadde dere gjort om hun fremdeles er syk i helgen. Er hun smådårlig så kan jo svigermor passe, men kjenner jeg har det helt jævlig innvendig om jeg skal dra fra en syk unge. Selvfølgelig kan jo pappaen være hjemme, men føler at jeg ikke kommer til å ha det hyggelig å vite at jeg har en syk unge hjemme og pluss at mannen min som jeg såå gjerne vil ha med er hjemme.
Men samtidig så er jeg en av forloverne og det er veldig kort varsel om jeg ikke skulle dratt. Føler ikke at det er en mulighet å ikke dra, men hater å ikke være hjemme om mini er veldig syk i helgen.

Vanskelige greier.. hva hadde dere gjort??
Takk for svar
 
Hvor vant er mini med farmoren? Så lenge hun roer seg i armene på farmoren og ikke gråter etter dere, så går det nok fint.
Her hadde jeg hatt bedre samvittighet om mini var hos mine foreldre enn hos pappaen sin om han var syk. Han ser pappaen 1-2 helger i mnd da mens han har vært vant med å se besteforeldrene flere ganger i uken. Er de som har passet han om både jeg og mini har vært syk, og jeg har vært for dårlig til å ta meg av han. De har hatt han på legevakt og sykehuskontroll.
God bedring, håper det kommer seg mot helgen.
 
Hei og takk for svar. Altså hun liker farmor godt, men dette er faktisk første gang hun er ordentlig syk, så jeg vet ikke hvordan hun synes det er å være hos noen andre når hun er dårlig. Men selv om hun trives hos farmor så har hun ikke hatt henne så mye alene, kanskje 4 ganger på dagen, og kun 1 gang over natten da hun synes at det er ganske slitsomt når de er så små og hun er veldig avhengig av "seg selv tid". Hun skrev en melding isted som kunne hinte om at hun ikke orket passe om hun ikke ble frisk..
Men farfar og morfar har ingen særlig interesse av henne og har aldri hatt henne og mormor, altså min mor er helt ute av bilde for mange år siden.
Så vi har ikke akkurat så mange valg dessverre. Men får håpe hun blir frisk! :)
 
Huff, det er slett ikke et enkelt valg du står overfor! Kanskje det blir litt enklere å bestemme seg etter dere har vært hos legen igjen, hvis de finner ut noe der?
Venninnen din har jo to andre forlovere også, så det er jo ikke full krise sånn sett om du måtte bli hjemme. Selvfølgelig ikke noe kjekt, ingen vil jo melde avbud til noe sånt. Men håper du har en forståelsesfull venninne om det må bli sånn.
Krysser fingre og tær for at mini blir frisk og du og mannen kan reise å kose dere i bryllup med god samvittighet. :) Lykke til, og masse god bedring til mini. :)
 
Hei og takk for svar. Altså hun liker farmor godt, men dette er faktisk første gang hun er ordentlig syk, så jeg vet ikke hvordan hun synes det er å være hos noen andre når hun er dårlig. Men selv om hun trives hos farmor så har hun ikke hatt henne så mye alene, kanskje 4 ganger på dagen, og kun 1 gang over natten da hun synes at det er ganske slitsomt når de er så små og hun er veldig avhengig av "seg selv tid". Hun skrev en melding isted som kunne hinte om at hun ikke orket passe om hun ikke ble frisk..
Men farfar og morfar har ingen særlig interesse av henne og har aldri hatt henne og mormor, altså min mor er helt ute av bilde for mange år siden.
Så vi har ikke akkurat så mange valg dessverre. Men får håpe hun blir frisk! :)
Da skjønner jeg at du ikke er så lysten på å dra ifra. Snakk med bruden og forklar saken, siden dere er flere forlovere så er det jo ikke totalt krise selv om det er dumt. Og så får du se det an frem til dere skal dra. Men hun klarer seg nok fint en helg med pappaen om han blir hjemme :)
 
Da skjønner jeg at du ikke er så lysten på å dra ifra. Snakk med bruden og forklar saken, siden dere er flere forlovere så er det jo ikke totalt krise selv om det er dumt. Og så får du se det an frem til dere skal dra. Men hun klarer seg nok fint en helg med pappaen om han blir hjemme :)


Jaa, det ordner seg nok :) var hos legen nå og hun hadde ikke noe høy crp, så han trodde det var en virusinfeksjon, men vi fikk pencillin for det siden hun hadde hanglet så lenge. Men får se an formen til i morgen om hun blir bedre eller ikke, så får vi se hva vi gjør da :) men takk for svar :)
 
Huff, det er slett ikke et enkelt valg du står overfor! Kanskje det blir litt enklere å bestemme seg etter dere har vært hos legen igjen, hvis de finner ut noe der?
Venninnen din har jo to andre forlovere også, så det er jo ikke full krise sånn sett om du måtte bli hjemme. Selvfølgelig ikke noe kjekt, ingen vil jo melde avbud til noe sånt. Men håper du har en forståelsesfull venninne om det må bli sånn.
Krysser fingre og tær for at mini blir frisk og du og mannen kan reise å kose dere i bryllup med god samvittighet. :) Lykke til, og masse god bedring til mini. :)


Takk for det :)
Ingen høy crp hos legen så han trodde det var en virusinfeksjon som skulle gå over av seg selv. Siden hun har hanglet så lenge skrev han ut pencillin til henne, men det ønsker jeg ikke gi for å gi, og er det en virusinfeksjon vil den jo ikke fungere uansett. Men jeg ser an formen til i morgen. Er hun ikke noe bedre så får jeg prøve med det :)
Det ordner seg helt sikkert, og pappaen er jo helten i livet hennes, så er ikke redd for at han har henne, men kjenner bare at den hormonelle meg fort kan begynne å grine både her og der i dette bryllupet da jeg føler at det er stakkas mini og jeg savner mannen, haha, hormonlykke ;p
 
Takk for det :)
Ingen høy crp hos legen så han trodde det var en virusinfeksjon som skulle gå over av seg selv. Siden hun har hanglet så lenge skrev han ut pencillin til henne, men det ønsker jeg ikke gi for å gi, og er det en virusinfeksjon vil den jo ikke fungere uansett. Men jeg ser an formen til i morgen. Er hun ikke noe bedre så får jeg prøve med det :)
Det ordner seg helt sikkert, og pappaen er jo helten i livet hennes, så er ikke redd for at han har henne, men kjenner bare at den hormonelle meg fort kan begynne å grine både her og der i dette bryllupet da jeg føler at det er stakkas mini og jeg savner mannen, haha, hormonlykke ;p
De er litt kjipe de virusinfeksjonene der.. :/
Haha, hormonene skal ikke være lett å ha med å gjøre nei! :p
 
Da hadde jeg bedt pappaen vært hjemme med minsten og hatt fred med mine hormoner og demoner :) det er ikke alltid det går 100% opp og er svigers glad i egentid så hadde jeg heller følt at det var det beste for mini om hun var med noen som hadde henne som 1 prioritet. Enig med penicillin kuren. Hun trenger ikke nødvendigvis bare ha et virus men flere. Junior her hadde nettopp en uke med 39 i feber før det begynte å roe seg og var syk i over 3 uker og hanglet i 3 nye etter at feberen ga seg. Er mye dritt som går nå :)
 
Jeg hadde tatt med barnepiken på hotelltur, da er de i nærheten av deg og blir det krise kan du komme når som helst
 
Hvordan gikk det, ble det bryllupt? :)
 
Hei! Hun begynte på pencillin da jeg ikke så noen bedring, og jeg faktisk synes hun ble værre, og det tok ikke mer enn en halv dag før hun var veldig mye bedre, fredagen kunne jeg kalle henne "frisk", så svigermor har hatt henne og pencillinflasken på besøk hele helgen og det har gått kjempe bra og vi har hatt det veldig hyggelig å bryllup! Så det var et veldig heldig utfall. Hadde hun ikke blitt bedre hadde nok mannen blitt hjemme og hadde hun vært skikkelig skikkelig syk hadde nok ingen av oss dratt, men det gikk jo heldigvis fint :)
 
Back
Topp