sykt barn. hjelp??

cathrin^^

Forelsket og lykkelig...
noen som har tips til hvordan vi kan hjelpe småen? han er så tett i brystet, og har en stygg hoste... og har nesten mista stemmen.. fikk efedrin når vi var hos legen, men denne funker dårlig...

trenger sårt hjelp...
 
Jeg kan ikke annet enn å råde deg til å gå til legen/legevakt igjen desverre[&o] Men synes dette med efedrin var litt rart, kjenner flere som har brukt dette stoffet illegalt til slanking/trening, prøvde det selv en gang når jeg var yngre, fikk ekstrem puls og tørstet noe enormt, ble veldig energisk/hyper og hadde enorm lunge kapasitet... Fikk vite i ettertid at dette var egentlig en hjerte medisin for folk med hjerte problemer, og at hvis jeg hadde brukt det mye så kunne jeg risikert at det ikke virket hvis jeg noen gang skulle få bruk for det for hjertet. Litt of fra ditt egentlige spørsmål men ble litt nysgjerrig. God bedring til gutten din uansett[:)]
 
ORIGINAL: cathrin^^

noen som har tips til hvordan vi kan hjelpe småen? han er så tett i brystet, og har en stygg hoste... og har nesten mista stemmen.. fikk efedrin når vi var hos legen, men denne funker dårlig...

trenger sårt hjelp...

 
Bygg opp hodeenden så godt du kan, friskluft ( men ikke fryse da) er viktig.
 
Har du forsøkt annen hostesaft? Solvipect e.l?
 
Ta han med til fastlegen i morgen davel, om han fortsetter slik. Man får tatt fler utvida prøver/ evt utredning hos fl. en legevakten.
Er han så tett at det går utover pusten hans nå på natta så ta iallefall en telefon til legevakta for evt fler råd.
 
 
hmmm. de selger jo efedrin mikstur reseptfritt på apoteket slik jeg forsto det på legen... var på legevakta i kveld, men crp´en var for lav til at de ville behandle han på noe vis... så vi skal til fastlegen i morgen(faktisk han som hadde legevakt) for å måle crp på nytt...

liker ikke at han skal plages så masse... [:'(]

vet naboen også fikk efedrin, han hadde kjempegod hjelp av det, men her virker det såm det bare gjør vont verre.. [:(]

vi får bare x fingrene å håpe han sover litt i natt så jeg får litt vile..
 
God bedring med gutten da [:)]
 
vi har bygd opp senga litt og han har en pute som bygger opp mye.. har ikke tenkt på å prøve annen hostesaft nei.. [:-] kansje det funker bedre....


takk for svar fra dere som har svart.
 
bisolvon kan hjelpe om det er slim som ikke kommer opp.
 
efedrin er amfetamin i. var ialefall før
 
nå er lillegutt bedre:) naboen hadde en flaske med en slmløsende hostesaft(kommer ikke på navnet). den hjelpa kjempegodt. så den bruker vi litt nå. men han er mye lettere i pusten generelt. så tror kansje han er på tur å bli helt frisk.


takk for tipsene:)
 
ORIGINAL: MOVED:summerbaby

efedrin er amfetamin i. var ialefall før


nei nei, det er helt feil:)

 amfetamin er et kjemisk fremstilt middel, som brukes først og fremst som rus,men det fins også medisinsk amfetamin,som blir brukt mot MBD-ADHD-.

Efedrin er naturmiddel,fremstilt fra ephedra-planten, og brukes i medisin som hostesaft,bla cosylan og den vi får til barna som bare heter efedrin.

man kan også få tak i div slankepreparater (ulovlige) som har en liten mengde efedrin sammen med andre urter, men det er noe helt annet, og kan overhodet ikke blandes inn i det som vi får som medisin...

ville bare nevne det,så vi unngår hysteri her.....:) (ikke stygt ment [:)])
 
Back
Topp