Sykt barn-høg feber

*Zetrine*

Blir kjent med forumet
Gutten min på snart 4 år har hatt feber i to dager nå, ganske høy.. I kveld var han oppe i 40,2, gav han paracet før han la seg. Men han sover veldig urolig og får liksom ikke fred på seg.

Han hoster, og virker litt tett. Han sa tidligere i dag at han hadde vondt i hodet, men det var fordi jeg spurte om han hadde vondt noen plass.. Er det grunn for å ringe til lege? Vente til i morgen? Han sover nå, men som sagt urolig..

Vet det er vanskelig å si,men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.... 40,2 er ganske mye da..
Almenntilstanden er veldig opp og ned..

Noen? Råd?

er du urolig så ta en tlf til legevakta å forhør deg

her så sier legene at etter 3 dager vil de se på barne, og ved feber på over 40

Ring legevakta og hør me de.

Han kan være urolig pga feberfantasier.
Det va e plaga a da e va lita og fikk høy feber.

Mamma sa at e va en makk i senga om natta ( lå på eget rom heile tia, men ho hørte at e romsterte)

ORIGINAL: Sofie.

Mamma sa at e va en makk i senga om natta ( lå på eget rom heile tia, men ho hørte at e romsterte)

Merker at jeg kan veldig lite om feber.. Men må spørre, er det farlig med feberfantasier? Har hørt om feberkramper da, men det er vel ikke det samme som rykninger??

Synes du bør få sjekket han hos fastlegen i morgen hvertfall. Men merker du at feberen går ned med paracet??

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Synes du bør få sjekket han hos fastlegen i morgen hvertfall. Men merker du at feberen går ned med paracet??

Feber går ned,men han blir ikke feber fri.. Går ned med ca 1 grad,men går fort opp igjen og gjerne mer enn han hadde før paraceten...[&:]

ORIGINAL: *Zetrine*

Merker at jeg kan veldig lite om feber.. Men må spørre, er det farlig med feberfantasier? Har hørt om feberkramper da, men det er vel ikke det samme som rykninger??

Nei er ikke farlig. Bare hjernen som spiller deg et puss[:)]

ORIGINAL: *Zetrine*

Nei er ikke farlig. Bare hjernen som spiller deg et puss[:)]

Okei,greit å vite. Takk[:D]

sist e hadde feber på over 40 så fantasert e masse om at e så rosa elefanter, og e va dronning i elefantflokken[:-]

Og i neste øyeblikk så trudd e at e hadde vunnet 50 millioner på tipping. hehe, så hjernen min e iallefall veldi fantasifull[:)][8D]

Back
Topp