Sykt barn dager

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har fått dem overført fra den ene forelderen til den andre? (Uten å ha gått fra hverandre)
På hvilket grunnlag? Jeg ønsker å ha mannens dager, da han jobber bortreist og derfor ikke har mulighet til å ta sykt barn dager...

Hmm går det an? Interessant har også en mann som er mer borte enn hjemme:/

Hmm går det an? Interessant har også en mann som er mer borte enn hjemme:/

Jeg vet ikke om det går an.. men syns det burde det :P I løpet av en 6 ukers periode nå er mannen hjemme 1 uke. Kan ikke skjønne at han skal ha 10 dager han ikke får tatt ut, mens jeg bruker opp alle mine og trenger flere....

Jeg vet ikke om det går an.. men syns det burde det :p I løpet av en 6 ukers periode nå er mannen hjemme 1 uke. Kan ikke skjønne at han skal ha 10 dager han ikke får tatt ut, mens jeg bruker opp alle mine og trenger flere....

Her får han heller ikke tatt ut hvis det ikke er noe kjempe ekstra som skjer... men det blir vårt problem trodde jeg pga han velger å jobbe offshore...

Man får ikke overført dagene. Har også en mann som reiser mye, og han kan heller ikke ta disse sykedagene som regel.
Jeg har hatt flaks og klart meg med mine. Hvis ikke må jeg ta ulønnet permisjon eller feriedager som alle andre.

«
Overføring av omsorgsdager til ny ektefelle/samboer
Hvis du er alene om omsorgen, kan du overføre opptil 10 omsorgsdager til en ektefelle eller samboer»

De som jobber offshore har vel MYE tid de er hjemme også? Så da kan jo de være hjemme med sykt barn i de periodene. Er det ikke typisk sånn at man jobber i to uker og er hjemme i fire?

Er veldig strengt ja, reisejobb er ikke godt nok, står klart og tydelig på nav sine sider.

Edit: mente jeg leste en setning om at reisejobb ikke er godt nok for overføring. Men finner det ikke i farten

Er veldig strengt ja, reisejobb er ikke godt nok, står klart og tydelig på nav sine sider.

Edit: mente jeg leste en setning om at reisejobb ikke er godt nok for overføring. Men finner det ikke i farten

Hmm.. har lest masse der inne uten å finne..

«
Overføring av omsorgsdager til ny ektefelle/samboer
Hvis du er alene om omsorgen, kan du overføre opptil 10 omsorgsdager til en ektefelle eller samboer»

De som jobber offshore har vel MYE tid de er hjemme også? Så da kan jo de være hjemme med sykt barn i de periodene. Er det ikke typisk sånn at man jobber i to uker og er hjemme i fire?

Noen har den turnusen ja. Andre har dårligere turnuser.. min er hjemme tilsvarende dager han har vært på jobb. Men det er jo aldri når han er hjemme barna blir syke..

Noen har den turnusen ja. Andre har dårligere turnuser.. min er hjemme tilsvarende dager han har vært på jobb. Men det er jo aldri når han er hjemme barna blir syke..
Det er typisk det... jeg synes sykt-barn-dager-systemet er dårlig. Om man har to barn har man jo like få dager som når man har ett barn. Selv om det gjerne er mer sykdom, for de er jo ikke syke samtidig nødvendigvis...

Det er typisk det... jeg synes sykt-barn-dager-systemet er dårlig. Om man har to barn har man jo like få dager som når man har ett barn. Selv om det gjerne er mer sykdom, for de er jo ikke syke samtidig nødvendigvis...

Jeg syns også det er dårlig.. jeg har tidligere hatt 20 dager alene på eldste (enslig forsørger) og hadde det selv med ny samboer. Frem til vi fikk felles barn. Så jeg har gått fra 20 dager på ett barn, til 10 dager på to barn. Supert det!

Back
Topp