Sykt barn- dager

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Noen som vet hvordan det fungerer dersom en av foreldrene er ufør? Hos "vanlige" folk er det vel 10 dager som foreldrene kan fordele seg i mellom?

hos vanlige er det 10 dager hver. kanskje du får overført fra den som er ufør? slik at du får 20 dager?
fra barn nr 3 er det 15 dager hver

Foreldrene har 10 dager hver. Har ingenting å si om den ene er ufør. Men om barnet har en kronisk sykdom kan man søke NAV om ekstra sykt barn-dager.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Ok, takk :) Fint å vite at sambo har sine 10 dager uansett. Regner med de kommer til nytte fremover når jeg er gravid i tillegg, og gutten vår er stadig syk siden han begynte i bhg i desember..

Ok, takk :) Fint å vite at sambo har sine 10 dager uansett. Regner med de kommer til nytte fremover når jeg er gravid i tillegg, og gutten vår er stadig syk siden han begynte i bhg i desember..

Jeg har fått beskjed om at jeg kan overføre mine dager til min samboer fordi jeg er kronisk syk. Må være slik når man er uføre også tenker jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått beskjed om at jeg kan overføre mine dager til min samboer fordi jeg er kronisk syk. Må være slik når man er uføre også tenker jeg :)

Ja, men tipper det gjelder om man er FOR syk til å ta seg av barnet og må ha legeerklæring?

Ja, men tipper det gjelder om man er FOR syk til å ta seg av barnet og må ha legeerklæring?

Hvorfor det? Hva er vitsen med at jeg har sykt barn/syk barnepasser dager om jeg er sykemeldt selv.
De dagene går på både sykt barn og barnepasser. Så om jeg hadde vært deg hadde jeg ringt Nav i morgen å spurt :)

Hvorfor det? Hva er vitsen med at jeg har sykt barn/syk barnepasser dager om jeg er sykemeldt selv.
De dagene går på både sykt barn og barnepasser. Så om jeg hadde vært deg hadde jeg ringt Nav i morgen å spurt :)

Nei jeg bare antok det fordi det gjelder på en del annet. Som feks at sambo ikke får ta mer enn sine 14 uker pappaperm viss ikke jeg har legeerklæring på at jeg er for syk til å ta meg av barnet..

Skal ta å ringe det om det blir aktuelt. Foreløbi klarer jeg å ta meg av han (mulig han må være hjemme imorgen).

Nei jeg bare antok det fordi det gjelder på en del annet. Som feks at sambo ikke får ta mer enn sine 14 uker pappaperm viss ikke jeg har legeerklæring på at jeg er for syk til å ta meg av barnet..

Skal ta å ringe det om det blir aktuelt. Foreløbi klarer jeg å ta meg av han (mulig han må være hjemme imorgen).
Men det er noe annet. Det er fordi vi ikke har likestilling enda!
Desverre så er det slik at far ikke har rett til permisjon om mor ikke har rett på den. Og da vil dere jo få engangstønaden. Dette er for meg helt hull i hode, og håper den regelen vil endre seg! Skal det være likestilling så skal det være likt :)
Ring å hør med de, jeg vet min svoger har mange dager, han har en kronisk syk kone og barn :)

Ja jeg skal ta å gjøre det. Mye som er hull i hodet hos Nav dessverre..

Man har i utgangspunktet 11 dager hver. Dersom man har barn med kronisk sykdom/lidelser kan man søke om å få flere.

Back
Topp