Sykt barn dager og permisjon.. ( retter litt på)

AB

Forumet er livet
Nå er jeg hjemme i permisjonog da har min mann fått beskjed fra sin arbeidsgiver at han ikke har rett på sykt barn dager så lenge jeg er i permisjon...
Stemmer dette?
noen som vet?

Det stemmer vel ikke vel?
Tror ikke jeg hvert fall.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Det stemmer vel ikke vel?
Tror ikke jeg hvert fall.

håper du har rett.. for jeg har 2 syke barn med 39 i feber og begge skriker i hver sin kant og hoster slim og kaver.. [8|]
skulle gjerne hatt han hjemme ...

ORIGINAL: AB

Nå er jeg hjemme i permisjon og da har min mann fått beskjed fra sin arbeidsgiver at han ikke har rett på sykt barn dager.
Stemmer dette?
noen som vet?

Kan han ikke gå til legen å få sykemelding? altså hvis han har brukt opp sine sykt barn dager?

ORIGINAL: Anjanka

ORIGINAL: AB

Nå er jeg hjemme i permisjon og da har min mann fått beskjed fra sin arbeidsgiver at han ikke har rett på sykt barn dager.
Stemmer dette?
noen som vet?

Kan han ikke gå til legen å få sykemelding? altså hvis han har brukt opp sine sykt barn dager?

han har ikke brukt en eneste sykt barn dag...

[:)]Han har rett på sykt barn dager når barnepasser er syk - så om du er syk har han krav på sykt barn dag. Om du er fisk ,så har han ikke krav på det. (Men ,du får lyve på deg en hodepine eller noe[8|]) God bedring!

Det kalles for sykedager i forbindelse med barn eller barnepassers sykdom. Han har 10 slike dager i året. Så han har aboslutt krav på å være hjemme med betaling. Er ingen selvfølge at mor passer barnet når det er sykt selv om hun er i permisjon.

Han har nok ikke rett på det. Men om du er syk så har han rett på barnepassers sykdom.
Eventuelt få sykmelding hos lege, så han får hjelpe deg..

Elendig det systemet de har på det..

Back
Topp