Sykt barn dag- sykemelding

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Jeg er delvis sykemeldt pga. svangerskapsplager. Sønnen vår hadde feber i går og er snørrete og slapp og sliten i dag. Jeg har fri så jeg er hjemme med han. Men i morgen skal jeg på jobb, men mannen har et møte på jobb som er vanskelig å komme unna av diverse årsaker. Noen som vet om jeg har krav på sykt barn dag om jeg er sykemeldt? Jeg tenker at jeg kanskje ikke har det ettersom faren bor med oss?

Sykt barn-dager er en egen ordning utenom dine egne sykedager.

Jeg var 50% syk et par uker med lavt blodtrykk under svangerskapet. Ene barnet ble syk og var hjemme i to dager. Da snakket jeg med sjefen så jeg brukte bare 1 sykt barn-dag på begge dagene. Kanskje du også kan gjøre det? 50% er jo dekt gjennom sykmeldinga di uansett. Eller, kanskje ikke 50% da. Men den graden du har. :-)

Sykt barn-dager er en egen ordning utenom dine egne sykedager.

Jeg var 50% syk et par uker med lavt blodtrykk under svangerskapet. Ene barnet ble syk og var hjemme i to dager. Da snakket jeg med sjefen så jeg brukte bare 1 sykt barn-dag på begge dagene. Kanskje du også kan gjøre det? 50% er jo dekt gjennom sykmeldinga di uansett. Eller, kanskje ikke 50% da. Men den graden du har. :-)

Okei! Jeg er 50% sykemeldt av en 75% stilling. Mannen er gjerne hjemme, men passet så dårlig med det møtet på jobb i morgen! Men hvis jeg kan ta en dag hadde jo det vært supert!

Du kan bruke sykt barn dager selv om du er delvis sykemeldt ja. På jobben min påsto de at jeg måtte ha sykemeldingsdag for det, men min lege kan ikke sykemelde MEG for at mitt barn er sykt. ;-)
God bedring!

Sykt barn dag kan du bruke ja, men ikke egenmeldingsdager for deg selv ;-)

Fant jeg ut i fjor da jeg var 20% sykmeldt ;-)

Syktbarndag kan du bruke :)

Back
Topp