Sykmeldte?

Evette

Gift med forumet
Er vi mange som driver dank hjemme fortiden? Jeg har vert 100% sykmeldt i en måned nå pågrunn av bekkenet.. Bekkenet blir ikke bedre, men det hjelper mye med egentrening og rolig tempo. Så nå går jeg ut i 20% jobb slik at jeg iallfall får være der litt! Kjeder meg hjemme å savner kollegane min :( har verdens beste sjef som tilrettelegger så godt han kan slik at de 20% jeg klarer blir best mulig.

Jeg er 100% sykmeldt, og skal nok være det fram til permisjonen starter. Kjenner det er godt nå!

Har brukt opp nesten alle de 8 ukene av 100% sykmelding som jeg kan få i år, fire av de var i begynnelsen jan/feb pga. ekstrem kvalme... Dank drev jeg ikke, var bare helt ubrukelig og måtte ligge i et mørkt rom hele tiden. De neste 2 ukene med 100% ble tilbrakt med dobbeltsyn delvis på Ullevål sykehus og hjemme. Da var jeg også helt fullstendig handikappet.

Ellers jobber jeg gradert, så tiden går mye i jobb og å prøve å gjøre klart i huset :)

Gikk ut i 100% svangerskapspenger i dag og gleder meg til å være hjemme i sommer istedenfor å sitte på jobb.

Jeg er sykemeldt og blir det nok frem til permisjonsstart. HAr null energi, sover dårlig, vondt i bekkenet og det lave blodtrykket gjør at jeg er mye svimmel og nær besvimelse flere ganger om dagen, så kan ikke si at jeg kjeder meg eller savner jobb. Er egentlig bare sliten og frustrert over alt jeg ville ha gjort her hjemme, men som jeg ikke makter..... :p

Har brukt opp nesten alle de 8 ukene av 100% sykmelding som jeg kan få i år, fire av de var i begynnelsen jan/feb pga. ekstrem kvalme... Dank drev jeg ikke, var bare helt ubrukelig og måtte ligge i et mørkt rom hele tiden. De neste 2 ukene med 100% ble tilbrakt med dobbeltsyn delvis på Ullevål sykehus og hjemme. Da var jeg også helt fullstendig handikappet.

Ellers jobber jeg gradert, så tiden går mye i jobb og å prøve å gjøre klart i huset :)

Brukt opp? Du kan være mer enn 8 uker 100% sykemeldt i løpet av et år. Jeg er 28 uker i morgen og har nok vært nesten 20 uker 100% sykemeldt. Innimellom 20% og 40%.

Akkurat gått ut i 100 % sykemelding nå. Har diabetes, så dagene går med til legekontroller, måling av blodsukker, medisinering og pleie meg selv og babyen, så kan ikke si jeg kjeder meg akkurat. Jobben min prøver jeg å ikke tenke på.

Jeg har vært 50% sykemeldt i en måned nå (fra uke 26) pga. bekkenet/symfysebeinet/ryggen. Før det var jeg 20% sykemeldt (fra uke 18). Merker STOR forskjell på kroppen og formen etter at jeg ble 50% sykemeldt! Merker det jo godt etter en dag på jobb, men nå har jeg tid til å hente meg inn igjen slik at jeg ikke kjører meg helt ned. Jeg vil gjerne være litt i jobb også, så lenge kroppen samarbeider, for å liksom holde meg igang. Og nå er det uansett bare 2 uker igjen til ferie og påfølgende permisjon - så da klarer jeg fint å jobbe 50% ut tiden:)

Brukt opp? Du kan være mer enn 8 uker 100% sykemeldt i løpet av et år. Jeg er 28 uker i morgen og har nok vært nesten 20 uker 100% sykemeldt. Innimellom 20% og 40%.

Nei det er visst kun 8 uker 100% sykmelding per sykmeldingsperiode nå. Nye regler fra og med juni i fjor. Du KAN jo, men da får du ikke vanlige sykepenger, da er det vel noe annet? :) Skal se om jeg finner igjen infoen fra nav.

Her er linken! De åtte ukene det refereres til er altså 100% sykmelding. Hvis man jobber 20% eller mer så fyller man aktivitetskravet. Jeg har en eller to uker igjen med rett til 100% sykmelding. Snakket med nav senest i dag om dette.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt, arbeidsavklaringspenger og yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger til arbeidstakere#chapter-2

Her er linken! De åtte ukene det refereres til er altså 100% sykmelding. Hvis man jobber 20% eller mer så fyller man aktivitetskravet. Jeg har en eller to uker igjen med rett til 100% sykmelding. Snakket med nav senest i dag om dette.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt, arbeidsavklaringspenger og yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger til arbeidstakere#chapter-2

Det er bare å få legen til å skrive et brev og forklare hvorfor du er sykmeldt og hvorfor du går utenfor regelen. Så får du 100%. Får i hvertfall jeg og vært sykmeldt siden ule 13, 30 uker på lørdag. Blir sykmeldt tiden ut

Jeg går på svangerskapspenger, har gjort det en uke nå og blir det fram til permisjonen starter! Er 29+6

Sniker fra oktober. Du må ha en oppfølgingsplan fra arb.giver der man ser at tilrettelegging ikke er mulig, og en bedre begrunnelse på sjukemelding for lege. Jeg fikk beskjed om at svangerskap ikke var godt nok, men da legen skrev uttalt tretthet og et eller annet gikk det gjennom uten problem. Jeg har vært sm siden 1. mars nå.

Jeg ble først sykemeldt 20% fra jobben i bhg i uke 24 for å få en rolig dag til å hente meg inn så jeg skulle klare de resterende dagene i uka. Rakk to uker med dette før jeg fikk en kraftig luftveisinfeksjon som gjorde at jeg hostet på meg brist i ett eller flere ribbein - da ble jeg sm 100% i to uker! Enda tre uker med 100% "fikk" jeg ettersom jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes og dette gikk tungt inn på meg. Nå er jeg i uke 30 og endelig kan jeg se fram til at jeg neste uke skal prøve å jobbe i 30% Gleder meg til å skulle være litt sosial igjen, selv om jeg nok ikke kommer til å klare de store fysiske oppgavene som følger med på en småbarnsavdeling. Får tro at jeg kan få noen alternative oppgaver innimellom

Har vært sykemeldt siden februar, først 50%. Så 60% så 100% så 60% så 100%. Blir nok sykemeldt frem til permisjonen nå. Har prøvd å
Jobbe i ulik grad og d fungerer svært dårlig.

Ikke så langt,men om ikke ferien gjør dank på den den daglige hodepina og kvalmen,samt vonde ryggen, kommer jeg til å grine meg til sykemelding etter ferien for de siste fem uke e før perm starter. Er møkkalei nå :/

Har ikke vært sykemeldt, men har gått på 40% svangerskapspenger den siste mnd. Uke 30 nå. Startet fire ukers ferie i dag, men hadde jeg ikke gått ut i ferie nå er jeg redd det hadde vært på tide med en sykemelding. Siste uka på jobb var fryktelig tung, og i tillegg får jeg ikke utført jobben min slik jeg vil og ønsker. Har i utgangspunktet fire uker igjen på jobb mellom ferie og permisjon, men de ukene tar jeg som de kommer. Er ikke formen slik at jeg synes det er ok å jobbe, vil jeg nok be om sykemelding den siste tiden. Legen har ønsket å sykemelde meg hele veien..

Søk om svangerskapspenger da? :)

Back
Topp