Sykmeldt

julestjerne

Blir kjent med forumet
Heisann!
Er det flere som er 100% sykmeldt? Det er jeg pga bekkenløsning... Enkelte dager har jeg mindre smerter, men noen dager er det forferdelig vondt[:'(] Sliter litt med at dagene blir veldig lange, men når jeg tenker på hvorfor jeg har vondt, blir jeg glad [:D]

"få deg en hobby"
- det er ment positivt!
Jeg er sykemeldt permanent! Dvs, jeg venter på svar fra trygdekontoret om uføretrygd, men det er tvilsomt om jeg noen gang kommer ut i jobb igjen... Jeg har vært hjemme i 2 år nå (og 1 år tidligere).

Det er KJEDELIG å gå hjemme, så det er lut om du finner på noe du kan gjøre!
Personlig har det for meg ført til en "syk hobby". Jeg har laget dette forumet: http://www.csiforum.no hvor jeg rett og slett dyrker min CSIfanatisme! Jeg skriver også historier som jeg poster i forum for fanfiction (hvor jeg dyrker mer av min CSIfanatisme, men også hvor jeg kan bruke historiene til:
1) Utvikle engelsken min
2) Utvikle skriveegenskapene
3) Som terapi (Helt utrolig hvordan mine historier er et speilbilde av meg...)
4) å ha "Noe å gjøre", sånn at jeg faktisk har en "dagsplan" og at jeg føler at jeg "utretter noe" (selvom det ikke er noe "nyttig")

Jeg er 50 % Sykemeldt på grunn av stress på jobben.
Men jordmor skrev ut et sånn ark om omplasssering på jobben til meg, Hun sah at legene Ikkje var flink nok til og bruke det.....
Og der har hun skrevet at Jeg skal ha tilpasset arbeidstider og arbeidsdager.
Jeg kan altså med det arket nærmest selv velge hvordan Jeg vil jobbe der.... [:D]

Har gått delvis sykemeldt i 6 uker, pga nakke/skulder plager som fører til ekstrem hodepine. Skal gå over på graderte svangerskapspenger fra neste uke. Skal bare jobbe 40%. Jordmor skrev et sånt tilretteleggingsskjema, og arbeidsgiver kunne bare gjennomføre dette delvis. Får resten av lønna dekt av trygdekontoret.

[8D]Hei jeg er 100% sykmelt,på grunn av jeg fikk blodining  har vært sykmelt nå i 2måned[:o] det er kjedelig[:'(], jeg vil tilbakke til jobben men leger menner at jeg skal vente på grunn av  at jeg er 38 år[8|]

er sykmeldt fordi jeg har to i magen, og det er sååå kjedelig atte[&:] 

Er 100 % sykemeldt jeg og...hele ryggen verker, både bekken og nakke/ skuldre osv... Har lang vei til jobb, så bare det å komme seg dit er utrolig slitsomt... Dagene mine går med på å tvinge seg ut på en halvtimes gåtur (bare MÅ gå, ellers stivner jeg helt...selv om det gjør vondt...), strikking (litt av gangen så det ikke gjør så vondt), lesing (prøver å oppdatere meg faglig i forhold til jobben), internett, snakker med mamma, rydder litt om formen er grei nok..... Er ganske lei, men det hadde jo ikke funket å være på jobb, kan ikke gjøre jobben slik jeg gjerne vil, og siden jeg er lærer, er det vanskelig å finne annen jobb enn undervisning til meg... Kjedelig å gå hjemme, men det er godt å ikke stresse, kjenner jeg...

Eg er 100% sykemeldt, men det er fordi eg har for fysisk tung jobb til å gjøre nå.

Heisann!
leit å høre om bekkenløsningen din... Fikk kraftig bekkenløsning ganske tidlig i forrige svangerskap.
Faktisk i uke 8. Denne gangen lot det vente på seg til uke 11. Ufattelig slitsomt!
Man må hele tiden ta hensyn til bekkenet for ikke å provosere fram mere smerter.
Og jeg er sååå enig med deg, dagene kan bli ufattelig lange ved å gå hjemme.
Selv er jeg hjemme. Har to døtre, ei på 9 år som går på skolen og ei på 14 mnd. som går halv dag
i barnehagen. Så, sånn som deg, er jeg mye hjemme. Men godt at denne smerten fører til noe
fantastisk da! Hjelper litt på motivasjonen!

Er også 100 % sykemeldt pga blødninger.. Har hatt 2 kraftige, og har nå blødd i ett siden siste gangen.. Er på 4.dagen nå.. [:'(] Er no dritt hele greia!
Blåjenta, får håpe blødningen kommer fra en plass så det ikke har noe å si for spirene dine da! Har som sagt blødd mye selv, og har ved flere anledninger sett at fosteret har det helt fint! [:)] Men det er jo ikke gøy når det blør likevel..!

jeg er også 100% sykemld... kjedelig men blir også glad når jeg tenker på hvorfor. bruker dagene til å kose meg med magen, bv, se på de søte små klærne å tingene vi har til gullet... [:)]

Jeg sliter veldig for tiden med å fungere på jobb. Ingen direkte plager som bekkenløsning etc. Men jeg mistrives og det er masse jag og mas rundt meg for tiden (kontorjobb). Skal til legen om en time og håper jeg får snakket med ham om dette og forstå at jeg ikke makter dette lengre.. Men har aldri i hele mitt liv vært sykmeldt før, så jeg har litt problemer med å insistere om jeg må det. Har ingen som helst dialog med sjefen heller..
Hvilke erfaringer har dere med å snakke med leger om sykemelding?

Har vært 100% sykemeldt siden slutten av januar... Trudde æ skulle kjede mæ mer enn æ har gjort, men d har faktisk gått bra! Har vekkerklokke på kvær dag, så æ ikkje skal sove t langt utpå ettermiddagen...

har problemer med å få sykemedt meg jeg, har en vanskelig fast lege.. er bare 14 uker på vei men har bekkenløsning så det holder..
hele mor siden har hatt det og moren min er uføretrugdet fordi hun ødela ryggen på å bære fram 3 barn å jobbet fullt..
har en fysisk tong jobb som innebærer mye tunge løft og lange dager.. er så ille at når jeg er færdig kl.20 er jeg så ødelagt at jeg går rett å legger meg..
blir så frustrert, vet ikke hva jeg skal gjøre..
noen tips til desperate meg?

Er vanskelig å bli sykemeldt "bare" fordi man mistrives på jobben. (se at jeg skriver "bare" i anførseltegn) For det er slett ikke bare å mistrives på jobben. Man er jo der store deler av dagen trossalt. Blir man sykemeldt på det grunnlaget, så er de raske med å skulle ha deg ut igjen i jobb. Du må antakeligvis ha samtale med sjefen for å legge til rette arbeidet bedre.

Lykke til

Til hansine  Hvis du har bekkenløsning så må du "kreve" å bli hørt om du føler at du trenger å sykemelde deg [:@] Du skal ikke måtte ødelegge deg selv, i tillegg så har du en liten spire i din mage som trenger en mamma som har det greit. Selv ble jeg sykemeldt i uke 10 i forrige svangerskap pga bekkenløsning, og jeg forble sykemeldt frem til permisjonen.

Du SKAL kunne bli sykemeldt uten problem vist jobben din er for tung. Det var legen som tok ansvar og sa til meg at han trudde jobben var for tung etter at eg hadde sagt kva eg gjorde.
ORIGINAL: hansine_

har problemer med å få sykemedt meg jeg, har en vanskelig fast lege.. er bare 14 uker på vei men har bekkenløsning så det holder..
hele mor siden har hatt det og moren min er uføretrugdet fordi hun ødela ryggen på å bære fram 3 barn å jobbet fullt..
har en fysisk tong jobb som innebærer mye tunge løft og lange dager.. er så ille at når jeg er færdig kl.20 er jeg så ødelagt at jeg går rett å legger meg..
blir så frustrert, vet ikke hva jeg skal gjøre..
noen tips til desperate meg?

Back
Topp