sykmeldt

mommsi

Flørter med forumet
Noen som er sykmeldte alt? Og evnt hvorfor? Skal det mye til før dere sykmelder dere under graviditeten. Jeg er akkurat ferdig med en penecellin kur for bihulebetennelse, men merker at jeg ikke er helt frisk. Har vært på jobb til nå, ( med unntak av noen dager) men er såååååå sliten. jaja litt klaging fra meg.. Er så mye sykdom på jobb så jeg vil helst ikke bli borte derfra. sist svangerskap engstet jeg meg mye for spiren i magen, mens nå er jeg livredd for hva arb.plassen reagerer..

Jeg var mye sykemeldt i forrige svangerskap. men det var mye for at jobben ikke ville tilrettelegge for meg. Men nå vil jeg prøve å jobbe frem til permisjon. :) Får håpe formen din blir bedre og at du orker å jobbe så lenge som mulig. ( Blir drit kjedelig å bare gå hjemme å surre) :P

Jeg var mye sykemeldt i forrige svangerskap. men det var mye for at jobben ikke ville tilrettelegge for meg. Men nå vil jeg prøve å jobbe frem til permisjon. :) Får håpe formen din blir bedre og at du orker å jobbe så lenge som mulig. ( Blir drit kjedelig å bare gå hjemme å surre) :P

jeg har vært sykemeldt denne uken fordi jeg har fått mykoplasma pneumoni, som ikke akkurat går bra i lag med kvalmen. Har ikke spist siden lille julaften omtrent. I tillegg er det et behandlingsproblem da de helst vil behandle dette med Ery-Max men det er for skadelig. Så må til legen i morgen for videre sykemelding. Klarer ikke gå til kjøkkenet en gang uten pustevansker. Legevaktslegen sa at her må man bare ta det helt med ro til man er HELT frisk, ikke jobbe. Vil ikke at den lille i magen skal ta skade.. 

Jeg har vært sykemeldt i 2 uker pga kvalme og oppkast :( Var til legen på fredag og fikk ny sykemelding...
Det skal endel til før jeg sykemelder meg, men sånn som jeg er no kan jeg ikke jobbe som ped leder i barnehage... Prøvde en uke med kvalme og oppkast, men det gikk bare ikke, klarte ikke å gjøre jobben min :(
Håper veldig denne kvalmen gir seg så jeg kommer meg tilbake i jobb!

Ei venninne av meg jobbet omtrent ikke i det hele tatt forrige svangerskapet. Hun hadde ekstrem svangerskapskvalme de første 5 mnd......... Og så skjedde det andre ting etter det :p

Forrige svangerskap jobbet jeg fullt til uke 17 elns, så fikk jeg voldsomme blodtrykksfall og var sykmeldt 20% (var ikke med på utedagen, var lærer på 2. trinn). Så fikk jeg kraftig bekkenløsning og var 100% sykmeldt fra uke 23/24... Jeg hadde jo ikke lyst til å være sykmeldt, men man MÅ lytte til kroppen sin. Den lille i magen ligger vanligvis veldig trygt, men man skal ha overskudd til å klare svangerskap og fødsel og barsel uten å møte veggen også da :) 

Så trenger man å være borte fra jobb, så må man være borte fra jobb.

Eg er av den meining at sålenge ein er i form til det, så er det sunnare for både den gravide og babyen å jobbe :)

For det første er det så ubeskrivelig kjedelig å gå heime,
for det andre trur eg ikkje kroppen har godt av å gå i dvalemodus fordi ein ikkje jobbar.

Kjenner jo sjøl at eg ikkje er som "vanleg", men kunne ikkje tenkt meg å sj.meldt meg før det vart nødvendig. Er ikkje kvalm, så då går dei igrunn fint;)

Forrige svangerskap jobba eg 100% + fram til veke 31, så vart eg 50% sj.meldt i ein mnd, og 100% sj.meldt litt under ei veke før permisjonen byrja.. :) Men då jobba eg over 100% veldig lenge, og det trur eg kanskje ikkje var bra, for eg blei så sliten at eg besvimte fleire gongar og hadde attpåtil gått over langt tid med forlite søvn kvar natt. Så eg trur ikkje den overarbeidinga mi var sunn heller for å seie det slik ;)

Back
Topp