sykmeldt

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Ble 100% sykmeldt på mandag etter en tøff fredag og en veldig hard start på mandag.. Det som er positivt er at nå syns jeg for første gang at det er super koselig å være gravid og ikke bare et pes.. Skal tilbake på legen på tirsdag.. Jeg blir veldig kvalm når jeg er sliten og blodtrykket er 79 over 55. Jeg tenker på gradert sykemelding, hva har dere?

Har heldigvis ingen plager under svangerskapet enn det som er normalt :) Jobber 100% på sykehjem og håper på å få jobbe leeeeeeeeeeeeeeenge :) Forrige svangerskap ble jeg mer eller mindre sykemeldt ifra uke 25. Og det var dritt!

Jeg har vært sykmeldt fra uke 6, og er nok sykmeldt ut hele driten. Jeg er sååå lei, jeg har nå begynt å prate med meg selv om dagene, og diskutere dagens gjøremål. Jeg begynte med kvalme, men den er nå en del bedre, men har nå fått bekkenløsning. Jeg var sykmeldt i forrige svangerskap og fra uke 20ca. Jeg er sååååå lei! ..og jeg klarer ikke kose meg med graviditeten, tenker i grunn bare at jeg er udugelig. Så jeg gleeeeder meg Max til april !!!

Jeg går i 100% stilling nå, men merker det blir tyngre og tyngre. Ingen mer overtid på meg ihvertfall. Har begynt å sove dårligere, har blitt mye større de siste 3ukene også, og merker det er tyngre. Har nettopp fått de første små kjennetegnene på litt bekkenløsning.
I og meg jeg skal ha to uker fri i jul så klarer jeg helt fint 100% frem til jul (bare en uke igjen).
Men har satt opp legetime 10.januar. Jeg ser nok for meg å måtte spørre om 80% stilling da, da har jeg jo blitt enda større også, og regner med det sikkert er tyngre da.

Men har normalt blodtrykk og ingen andre plager enn sliten og dårlig søvn, så skjønner godt at dere med kvalme og lavt blodtrykk eller andre plager må redusere jobbingen allerede!

Eg har vert 100% sykemeldt siden uke 8 og skal nå begynne å jobbe 20%' altså 2 halve dager i uka.. Legen vil egentlig ha meg 100% sykemeldt, men trenger å komme meg ut jobbe litt. Har vel egentlig alle plagene som er , så håper eg skal greie dette.

Jeg har aldri hatt gradert SM selv, men hørt andre beskrive det som det samme å gjøre på halvparten av tiden, altså enda mer stressende! Men jeg vet ikke altså. Tenker at det sikkert har noe med hva slags jobb man har også. 
Jeg syns det høres ut som om det var riktig å sykemelde hvis du føler at du nå koser deg mot at du synes svangerskapet bare var stress og pes før.

Hvis folk kjeder seg masse under sykemeldingen og føler at dagene bare snegler seg forbi, så er det jo derimot ikke noe imot å forsøke å tilrettelegge på arbeidsplassen, gradere sykemeldingen osv. for å komme seg ut i verden igjen :) 

Jeg har gradert sykemelding - 30% til over nyttår - Jobber altså 70%. Så blir det nok en ny vurdering da. Har noe tilrettelegging, men det er jo ikke til å stikke under en stol at man ikke kan tilrettelegge alt. I tillegg er av og til belastningen vel så stor når man  har tilrettelegging (og kanskje blir en ekstra byrde for sine kollegaer), som det ville vært å ha belastningen ved å ikke ha den tilretteleggingen. Men dette avhenger vel litt av hvilket arbeid man har.

jeg jobber 100% og håper på å fortsette med det. Jeg har kontor og salg og kan tilpasse litt selv etter hva form jeg er i. Har bekkenløsning, men føler det ikke hjelper å være i ro, men heller å bevege seg for å holde ting mykt, men dette er jo veldig forskjellig fra person til person.
Hadde jeg vært sykemeldt hadde jeg blitt sprø, blakk, tjukkebolla og veldig utolmodig

Men tenker på å grader til en dag fri  etterhvert utover nyåret, og det kunne vært litt digg :)

Jeg er 20 % sykemeldt og veldig fornøyd med det!  Jeg har bekkenløsning, og etter to fulle dager på jobb er jeg Sliten, så da er det deilig med en fridag på onsdagen... 

Sist svangerskap ble jeg 50 % sykemeldt fra uke 28. Det synes jeg var stress, for da måtte jeg, som noen andre har nevnt, jobbe fullt på halvparten av tiden... Noe som førte til at jeg ble 100 % sykemeldt fire uker senere. Denne gangen håper jeg at jeg med en fridag i uken vil klare å jobbe helt til permisjonen starter. Tiden går mye fortere når man er i jobb!

Kjipt at du ikke er i form, men godt at du kanskje blir i bedre form nå fremover. Selv jobber jeg som før jeg ble gravid. Har 90% stilling. Har kikket på helsekortet fra de to forrige gangene og ser at jeg ikke var i full jobb de siste to mnd. Tror nok det blir det samme denne gangen også. Har bekkenløsning og synes allerede det er tungt og finner ikke noe særlig god stilling om natta. Sover mye om ettermiddagene for å kompensere noe som ikke alltid er like bra med to barn og mann som reiser en del i jobben...

Jeg er 50% sykemeldt. Jobber halve dager, og syntes det som regel går greit. Når dagen er over er jeg sliten og trøtt. Jeg blir også kvalm når jeg er sliten (eller ikke får spist ca. 2 hver time), og når stressnivået blir for mye på jobb kjenner jeg at jeg får "mensenmurringer" i magen.

Planen var egentlig å være 50% sykemeldt til situasjonen på jobb bedret seg (for å så være 25% sykemeldt til å ikke være sykemeldt i det hele tatt), men det ser ikke ut til å bli noe bedre med det første, så inntil videre kommer jeg til å fortsette å være 50% sykemeldt :-(
Men syntes det er bedre å være 50% i jobb, enn å ikke jobbe i det hele tatt. Så så lenge jeg klarer å jobbe de timene jeg jobber, så skal jeg fortsette med det! :-)

Jeg har også blitt 100% sykmeldt nå, frem til juleferien og da skal jeg på ny kontroll. Har bekkenløsning og kraftig hodepine, så det skal bli godt å styre dagene hjemme nå. 

Legen min var veldig opptatt av det at den gravide skal ikke ha vondt, og ikke kjempe seg igjennom tunge dager på jobb. Svangerskap skal være positivt ikke en kamp! 

Jeg jobber mine 80% enda. Merker at det begynner å bli tungt med et bekken som krangler (jeg har ikke fått påvist bekkenløsning), mye hodepine men har en sjef som er flink å tilrettelegge går det slik tåelig greit. Skal til legen på fredag neste uke får høre hva han sier da. 

Jeg eier ingen stolthet i å jobbe fullt frem til permisjon men greit å jobbe litt så dagene ikke blir såå lange. 

Fucoc skrev:
Jeg har aldri hatt gradert SM selv, men hørt andre beskrive det som det samme å gjøre på halvparten av tiden, altså enda mer stressende! Men jeg vet ikke altså. Tenker at det sikkert har noe med hva slags jobb man har også. 
Jeg syns det høres ut som om det var riktig å sykemelde hvis du føler at du nå koser deg mot at du synes svangerskapet bare var stress og pes før.

Hvis folk kjeder seg masse under sykemeldingen og føler at dagene bare snegler seg forbi, så er det jo derimot ikke noe imot å forsøke å tilrettelegge på arbeidsplassen, gradere sykemeldingen osv. for å komme seg ut i verden igjen :) 

Sånn var det for meg. Var først 50% sm og så 60 %. Hadde vikar i snaut 20 %, og ellers de samme arbeidsoppgavene. Det blir en stressfølelse med alt du ikke får gjort og du må prioritere hardt! Tror det var lite gunstig for meg, når jeg sliter med hodepine. Så da ble det 100 % sm i stedet.

Sjefen har snakket om å lyse ut en midlertidig stilling på kontoret siden i sommer, som bl.a. skal være vikar for meg når jeg er ute i sm/permisjon, men til tross for at jeg har vært sm siden august har hun enda ikke gjort noe mer.

Har vært 30% sykemeldt siden jeg begynte å jobbe etter sommerferien. Det fungerer veldig godt for meg. Har litt kortere dager hver dag. Slet veldig med kvalme i starten og null energi. Kvalmen har gitt seg stort sett men energien er ikke helt tilbake så syns det er greit å holde på den sykemeldinga. Hadde kanskje klart 100% nå, men da hadde jeg ikke orka noe ved siden av jobben, og det er som andre sier her også litt viktig at man kan glede seg litt over svangerskapet og ikke bare være utslitt hele tiden. 

Jobber som lærer så det er satt inn vikar for meg i de timene jeg er sykemeldt, men kontaktlæreransvaret er jo like mye så jeg har det fleksibelt i forhold til møter, kurs og lignende. 

Jeg er veldig fornøyd med gradert sykemelding og tilpasninger som er gjort på jobben min, men det er nok veldig forskjellig hvor godt det fungerer i forskjellige jobber.
Du må finne noe som passer for deg. Bare vær forsiktig så du ikke sliter deg helt ut. Vi må ha litt overskudd igjen når ungen kommer også:) 

Jeg har gått 100% sykmeldt siden uke6. Og jeg flyr på veggen, føler meg hjelpesløs her jeg sitter hjemme med alle disse plagene. For jeg har jo egentlig fått det meste av plager. Vannskelig å nyte svangerskapet da..

Var hos legen i dag... Blodtrykket mitt var på 110/75 :) så det har nok hjelpa å slappe av :) ble 50% sykemeldt frem til kontroll om 4 uker. Jeg Avspassere i morgen jobber 5-6 timer på torsdag også har jeg ca 2 timer hjemmekontor på fredag.. Jobber mandag, tirsdag og torsdag neste uke før det blir noen dager juleferie.. det blir nok bra :) liker jo jobben min masse.. Hva skjer egentlig hvis man skal ha ferie når man er 50% sykemeldt??

Back
Topp