Sykmeldt?

Oi det var mange sykemeldte ja ! Men det er jo mange på på forumet generelt :)
Jeg har en jobb hvor jeg delvis løfter en voksen person 3-4 ganger om dagen. Sist gang jobbet jeg til uke 36 men kjenner at jeg får veldig sterke kynnere av løftingen denne gangen. Men synes det er så fryktelig å være sykemeldt. Arbeidsplassen er jo påkrevd å tilrettelegge, men om ikke jeg kan hjelpe til med forflytning, så er det ikke så veldig mye igjen av jobben , for å si det sånn.....jobber som personlig assistent. Så jeg få holde ut en stund til og ta det opp med legen etterhvert.

ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Opsideisi

Oi det var mange sykemeldte ja ! Men det er jo mange på på forumet generelt :)
Jeg har en jobb hvor jeg delvis løfter en voksen person 3-4 ganger om dagen. Sist gang jobbet jeg til uke 36 men kjenner at jeg får veldig sterke kynnere av løftingen denne gangen. Men synes det er så fryktelig å være sykemeldt. Arbeidsplassen er jo påkrevd å tilrettelegge, men om ikke jeg kan hjelpe til med forflytning, så er det ikke så veldig mye igjen av jobben , for å si det sånn.....jobber som personlig assistent. Så jeg få holde ut en stund til og ta det opp med legen etterhvert.

Om dette er kommunalt, er nok arbeidsplassen påkrevd å tilrettelegge, Selv om dette menes et annet sted i kommunen, med en annen jobb. hør med HMS ansvarlig![;)]

Jeg jobber gjennom ULOBA hos kun en person , som er den jeg hjelper, og sjefen min...så desverre litt vanskelig å tilrettelegge. Og Uloba kan ikke bare sende meg til en annen person for det er ikke Uloba som ansetter, men selve brukeren. SÅ det er den jeg jobber hos , som jeg jobber for , hvis du skjønner. SÅ det er jo litt vanskeligere å sykemelde seg, for denne personen er jo veldig avhengig av min hjelp, men kan jeg ikke så kan jeg ikke, da får de ansette en ny :) Men går ganske greit foreløbig :)