Sykmeldt?

Oi det var mange sykemeldte ja ! Men det er jo mange på på forumet generelt :)
Jeg har en jobb hvor jeg delvis løfter en voksen person 3-4 ganger om dagen. Sist gang jobbet jeg til uke 36 men kjenner at jeg får veldig sterke kynnere av løftingen denne gangen. Men synes det er så fryktelig å være sykemeldt. Arbeidsplassen er jo påkrevd å tilrettelegge, men om ikke jeg kan hjelpe til med forflytning, så er det ikke så veldig mye igjen av jobben , for å si det sånn.....jobber som personlig assistent. Så jeg få holde ut en stund til og ta det opp med legen etterhvert.

ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Opsideisi

Oi det var mange sykemeldte ja ! Men det er jo mange på på forumet generelt :)
Jeg har en jobb hvor jeg delvis løfter en voksen person 3-4 ganger om dagen. Sist gang jobbet jeg til uke 36 men kjenner at jeg får veldig sterke kynnere av løftingen denne gangen. Men synes det er så fryktelig å være sykemeldt. Arbeidsplassen er jo påkrevd å tilrettelegge, men om ikke jeg kan hjelpe til med forflytning, så er det ikke så veldig mye igjen av jobben , for å si det sånn.....jobber som personlig assistent. Så jeg få holde ut en stund til og ta det opp med legen etterhvert.

Om dette er kommunalt, er nok arbeidsplassen påkrevd å tilrettelegge, Selv om dette menes et annet sted i kommunen, med en annen jobb. hør med HMS ansvarlig![;)]

Jeg jobber gjennom ULOBA hos kun en person , som er den jeg hjelper, og sjefen min...så desverre litt vanskelig å tilrettelegge. Og Uloba kan ikke bare sende meg til en annen person for det er ikke Uloba som ansetter, men selve brukeren. SÅ det er den jeg jobber hos , som jeg jobber for , hvis du skjønner. SÅ det er jo litt vanskeligere å sykemelde seg, for denne personen er jo veldig avhengig av min hjelp, men kan jeg ikke så kan jeg ikke, da får de ansette en ny :) Men går ganske greit foreløbig :)

Har vært sykemeldt hele tiden, for meg er det ikke sjangs å være i jobb. Jeg blir ikke kvitt kvalmen, og energien er på det laveste. Noen som er i samme båt? [:-]

ORIGINAL: EogR

For meg går det faktisk overraskende bra. vet ikke hva jeg hadde trodd på forhånd jeg, men det går jo bare mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg har ikke vært sykemeldt, og det føles godt. For ca. ett år siden pådro jeg meg en veldig stygg skade i benet etter at jeg fallt ned en trapp. dette gjorde med sykemeldt ut året(i ulik sykemeldingsgrad), var sykemeldt 100% i over 4 mnd. Nå etter jul synes jeg det var bare så fantastisk godt å komme i jobb igjen som sykepleier. Er veldig glad i jobben min, og den passer godt til en som er gravid. Siden jeg i fjor var mye sykemeldt, er jeg så heldig å ha MASSE feriedager til gode! Over 9 uker! Så jeg har tatt en dag i uka og slik som det har passet meg. Dermed har jeg fått avlastet meg selv på den måten. Tror det har vært veldig fint for kroppen min!!

Så bra! [:)]

Jeg var borte hele februar....[&:]  jobbet fullt siden..
men det skjer noe i bekkenet/hoft /rygg vet ikke helt[:)] så skal til lege i morra så får vi se ... kanskje litt redusering bare for å kvile litt

Jeg jobber også i ULOBA, dette er svært komplisert syntes jeg. får nesten dårlig samvittighet ovenfor min arb.leder. Men det er jo fint at det går bra med deg da [:D][:)]

WOW... Det var sinnsykt mange som er/har vært sjukemeldte...[&:]

Eg har jobba 100% hittil. Det gjorde jeg også da jeg var gravid sist.
Hvordan det blir denne gangen vet jeg jo ikke enda, men jobber helst lengst mulig.

Sliter også fremdeles med kvalme, hodepine og svimmelhet, men aldri tenkt tanken på å få sykemelding for dette..[8D][8|]

Heldig du er da! som faktisk kan jobbe 100%. skulle gjerne jobbet. men føler det er liten vits når jeg er i OK form 1 dag i uka, hvor kvalmen kommer i løpet av dagen når jeg spiser. Ellers, nesten så jeg besvimer når jeg går, pga. lavt blodsukker, hodepine som er ekstrem. Ikke så lett da.. Men du er kjempeheldig!! [:)][:)]

Jeg har hatt 1 enkeltdag syk, i februar pga hodepine og slapphet. Jeg var veldig sliten da påsken kom og tenkte at det var en god mulighet til å virkelig finne igjen energien, men da jeg kom tilbake på jobb kom hodepinen og lå hele tirsdag ettermiddag på soffaen. I tillegg sliter jeg sånn med magen, konstant diare som tapper meg for energi. Flere som sliter m magen????

Er sykemeldt i 14 dager nå, for å se om situasjonen forbedrer seg om jeg slapper av. Ellers blir det kanskje inn på sykehus for observasjon(sliter fra før av med cøliaki, men har for lengst begynt på riktig kosthold).
Synes det var dødstungt å si d t sjefen i dag, får dårlig samvittighet for sånt jeg, men har aldri fått så god forståelse som jeg får fra alle på den lille arbeidsplassen min. Har virkelig en hæli jobb[:D]

ORIGINAL: Glapia.

Har vært sykemeldt hele tiden, for meg er det ikke sjangs å være i jobb. Jeg blir ikke kvitt kvalmen, og energien er på det laveste. Noen som er i samme båt? [:-]

Dama til fetter'n til sambo hadde det akkurat sånn. Kvalm i 9 hele måneder og energiløs, sykemeldt hele løpet ut..

Halvt sykemeldt fra begynnelsen av februar pga kvalme og oppkast, som har gått over. Så kommer bekkenet og vil ha ett ord med i laget, så i går fikk jeg med meg full sykemelding til etter ul.
Der blir jeg av all sannsynlighet sykemeldt ut tida, pga *slarkete* livmorhals.
Litt kleint å tusle på hjemme, men når vi har gjort alt vi kan for å tilrettelegge på jobb og det ikke hjelper... Da har jeg det nok best me då ta ting i mitt eget tempo:)

ORIGINAL: Glapia.

Jeg jobber også i ULOBA, dette er svært komplisert syntes jeg. får nesten dårlig samvittighet ovenfor min arb.leder. Men det er jo fint at det går bra med deg da [:D][:)]

Oi , flere i ULOBA ! Det er sjelden jeg hører om de :) Det skal jo ikke være så komplisert egentlig , men h*n jeg jobber for har jeg vært hos siden 2007 og alle de andre som jobber her er deltid. Så det er liksom jeg som har oversikten. Men alikevel, arb leder forstår jo om jeg må sykemeldes. H*n vil jo nødig vær årsaken til mine plager :) Jeg var litt stor i jeften sist, for jeg hadde så innmari ukomplisert svangerskap. Ristet på hodet av alle disse som måtte sykemeldes så tidlig.....men nå snurper jeg igjen smella mi og ser hvor mange uker jeg selv klarer, for det viser seg at svangerskap trenger ikke være en dans på roser, som jeg trodde sist...hehe

sykmeldt fra februar til nå, og ifølge legen i dag er jeg sykmeldt ut måneden....
jeg sliter med bekkenet mitt som gjør slik at jeg ikke får sove, har konstant hodepine og migrene som varer i par dager (kan ikke ta medisinene), har og kvalme som er helt gusom.... Ikke rosen rødt savngerskap her nei..... men resultatet blir helt fantastisk!

Da er jeg komment hjem fra legen, er sykemeldt 100% til neste fredag og så 50 % til 9/5.
Så har jeg fått henvisning til fysioterapaut som jeg skal til på tirsdag. Få et treningsopplegg for å stabiliser bekkenet.
Håper jeg klarer å komme meg i full jobb igjen snart [:)] men nå skal jeg nyte fri uka mi [:)]

jeg har vært sykemeldt siden positiv test i begynnelsen av januar. og kommer til å være det ut svangerskapet.
det er fordi jeg har 8 aborter bak meg, og legene tar derfor ingen sjanser denne gangen [8D]

har i tillegg slitt veldig med lite energi, kvalme og oppkast, og gjør det fremdelses, så jeg vet at jeg uansett ikke hadde funket på jobb slik tilstanden er [&:] (barnehage)

jeg har dessuten en kronisk sykdom som forverres av stress, så lege og jordmor vil ikke at jeg skal tirre på meg den heller [8D]

så det er mange faktorer som spiller inn for legens avgjørelse.

så her gjelder mye søvn og hvile - og hittil funker det bra! [:)]
har en stoooor fornøyd gutt i magen som ligger over forventet vekstkurve [:D]
og det er det som er viktigst av ALT akkurat nå [:)] jobben klarer seg uten meg en stund [;)]

NIks - men er student da [;)]

Back
Topp