Sykmeldt uten fast stilling..

Evette

Gift med forumet
Har siden september jobbet i butikk uten fast prosent, men ligger vel på 50-80%. Bekkenet mitt streika i forrige uke og jeg ble 100% sykmeldt en måned. Bekkenet er så som så, men jeg hater virkelig å gå hjemme!:( mange uker igjen av svangerskapet så hadde vært deilig å få jobbet bare litt! Men hvordan blir dt med gradert sykmelding når jeg ikke har fast stillingprosent? Vil nav fremdeles regne utifra gjennomsnittsinntekt for en periode? Jeg og arb.giver skrev på 50% på denne sykemeldingen bare for å skrive på noe, men jeg har jobbet mye mer i perioder. Er vel litt redd for at jeg skal miste mye av inntekten min dersom jeg velger å jobbe feks 40 %.. Noen som vet?

Hei!

Jeg synes du skal ringe NAV på tlf 55 55 33 33, de vet hvordan dette gjøres. :)

Du skal ikke få noe mindre penger selv om du har gradert sykemelding.
Det betyr jo bare at du får mindre sykepenger, men mer lønn, så det blir som å jobbe 100% i forhold til lønn, eller altså 50-80% da, i ditt tilfelle.
Det er arbeidsgiver som oppgir hvor stor stillingsprosent du har, og inntektsopplysninger.
NAV regner ut hvor mye du skal ha i forhold til hvor mye du jobber, og jeg vil tro de fortsatt ser på gjennomsnittet av de beste månedene som har vært.

Ikke push deg mht bekkenet ditt, da kan det bli kronisk.
Det kan det uansett, men den skjebnen vil du ikke utfordre.
Går du til fysioterapeut?

Hei!

Jeg synes du skal ringe NAV på tlf 55 55 33 33, de vet hvordan dette gjøres. :)

Du skal ikke få noe mindre penger selv om du har gradert sykemelding.
Det betyr jo bare at du får mindre sykepenger, men mer lønn, så det blir som å jobbe 100% i forhold til lønn, eller altså 50-80% da, i ditt tilfelle.
Det er arbeidsgiver som oppgir hvor stor stillingsprosent du har, og inntektsopplysninger.
NAV regner ut hvor mye du skal ha i forhold til hvor mye du jobber, og jeg vil tro de fortsatt ser på gjennomsnittet av de beste månedene som har vært.

Ikke push deg mht bekkenet ditt, da kan det bli kronisk.
Det kan det uansett, men den skjebnen vil du ikke utfordre.
Går du til fysioterapeut?
Ja, jeg har tenkt og ringe nav og snakke med dem. Bare redd de skal mistolke meg. Jeg vil jo jobbe, bare ikke miste inntekt:p
Jeg har hatt 1 time til fysio. Hun kom med mye tips og triks som jeg absolutt føler hjelper. Har satt opp en time til siden jeg hadde så grusomt vondt at hun ikke fikk jobbet skikkelig med meg første gangen. Skal høre litt hva hun tenker også.

Ja, jeg har tenkt og ringe nav og snakke med dem. Bare redd de skal mistolke meg. Jeg vil jo jobbe, bare ikke miste inntekt:p
Jeg har hatt 1 time til fysio. Hun kom med mye tips og triks som jeg absolutt føler hjelper. Har satt opp en time til siden jeg hadde så grusomt vondt at hun ikke fikk jobbet skikkelig med meg første gangen. Skal høre litt hva hun tenker også.

Det spiller ingen rolle hva de måtte tenke, og dessuten får de 100 sånne spørsmål hver dag, og skjønner godt at folk ikke vil tape livsgrunnlaget sitt. :)

Back
Topp