Sykmeldt pga kvalme og oppkast?

Lillejulaften2016

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei

Er det flere her som fortsatt er 100% sykmeldt pga kvalme/oppkast? Jeg er 13 + 6 i dag og foreløpig sykmeldt ut neste uke, men det er ingen tegn til bedring her så sjansen er nok dessverre stor for at den blir forlenget... :(

Er 11+6 i dag og sykemeldt til og med torsdag, men redd det blir videre :-(

Dere som er sykemeldt, kaster dere opp hver dag?

Ja. De verste dagene opp mot 30-50 ganger ca.

Å herre stakkars kvinne! Men da har du sikkert hypermesis? Uff stakkars jeg var 50 % sykemeldt fordi jeg var kvalm hele tiden (kastet bare opp annen hver dag elns) føler meg som en pingle nå hehe.

Jeg har vært sykemeldt fra uke 5 til nå. Er i uke 16 denne uka. Kastet opp hver eneste dag, flere ganger om dagen (på det verste opp mot 15 ganger pr dag, alt kom opp igjen). Nå begynner det å bedre seg og oppkast bare en gang eller to, så tenkte begynne å jobbe igjen så smått til uka.

Å herre stakkars kvinne! Men da har du sikkert hypermesis? Uff stakkars jeg var 50 % sykemeldt fordi jeg var kvalm hele tiden (kastet bare opp annen hver dag elns) føler meg som en pingle nå hehe.
Ja, har hg. Hadde det i forrige svangerskap også, derfor er jeg allerede nå sykemeldt ut hele svangerskapet. Det gikk desverre ikke over før hun ble født, og ser ikke ut til at jeg har mer flaks denne gangen. Hehe, nei oppkast er jævlig uansett om det er hver dag eller annen hver. Skjønner godt at du ikke orker full jobb, verste som er å være kvalm.

Jeg holder på å bli gal! Takler dette dårligere og dårligere kjenner jeg.... Har også HG, men får ikke ta noen kvalmestillende tabletter pga en hjertefeil jeg har, så jeg ligger i sengen, og her har jeg lagt siden 26.april... Er så forferdelig slitsomt å ikke få et lite avbrekk fra denne kvalmen, den er konstant! Kaster ikke opp 50 ganger om dagen, men er konstant kvalm og har gått den 9 kg, så mye av det som går inn kommer ut igjen. Jeg sliter mest med å få i meg veske. Har ikke funnet en flytende ting som smaker ok.... Til og med vann smaker dritt! Om noen har drikke tips, kom gjerne med dem. Føler selv jeg har prøvd ALT! Klarer ikke noe som er søtt, akkurat som om kroppen min ikke tåler sukker... De værste dagene klarer jeg ikke engang og svelge mitt eget spytt.... :(

Jeg holder på å bli gal! Takler dette dårligere og dårligere kjenner jeg.... Har også HG, men får ikke ta noen kvalmestillende tabletter pga en hjertefeil jeg har, så jeg ligger i sengen, og her har jeg lagt siden 26.april... Er så forferdelig slitsomt å ikke få et lite avbrekk fra denne kvalmen, den er konstant! Kaster ikke opp 50 ganger om dagen, men er konstant kvalm og har gått den 9 kg, så mye av det som går inn kommer ut igjen. Jeg sliter mest med å få i meg veske. Har ikke funnet en flytende ting som smaker ok.... Til og med vann smaker dritt! Om noen har drikke tips, kom gjerne med dem. Føler selv jeg har prøvd ALT! Klarer ikke noe som er søtt, akkurat som om kroppen min ikke tåler sukker... De værste dagene klarer jeg ikke engang og svelge mitt eget spytt.... :(
Det skjønner jeg godt!:( får bare håpe det snart går over, og at du slipper å gå sånn hele svangerskapet. Du får vell væskebehandling? Isåfall få det asap! Det hjelper. Vet akkurat hva du mener, du må nok bare prøve deg frem med noe du klarer å få i deg. Sist gang levde jeg på epler, denne ganger appelsiner.

Back
Topp