Sykmeldt og feriepenger?

Mammafrue

Snart mamma til to julibarn <3
Juli13-jentene
Noen som vet hvordan det blir med feriepengene mine i juni hvis jeg fremdeles er delvis sykmeldt da? Betyr det at jeg mister feriepengene eller stopper NAV betalinger den mnd? Jeg trenger de pengene, så da må jeg evt tvinge meg selv tilbake i 100% jobb , og da kommer jeg jo til å knekke sammen :/

Feriepenger får du uansett om du er sykemeldt eller ikke ;)

Gjør jeg? Åh, nå ble jeg letta :) Har tenkt på det siden i går kveld :P

Gjør jeg? Åh, nå ble jeg letta :) Har tenkt på det siden i går kveld :P
Hihi.
De feriepengene du får utbetalt nå i juni har du opparbeidet deg i fjor. Så de hadde du fått om du ikke hadde jobbet der lenger også ;)
De er dine og bare dine :D

Feriepenger "får" du uansett ja. Det er dine egne penger som har blitt "tvangstrukket" hele året fordi staten syns vi skal spare litt ekstra til sommeren ;-)

Godt å høre. Så da skjønner nav at de ikke trenger utbetale sykepenger i juni da?

Godt å høre. Så da skjønner nav at de ikke trenger utbetale sykepenger i juni da?

Du må melde inn til NAV når du tar ferie, og da stopper de utbetalingen for den perioden. Jeg er sykemeldt nå og skal ikke ha ferie før i oktober - så da får jeg feriepengene mine fra jobb da og ingenting fra Nav.

Åja, okei. Da får jeg melde fra til Nav om det da. Skal ikke ha ferie da, men de ville ikke gi meg feriepenger da jeg faktisk skulle ha ferie.. Utbetales kun i juni må jeg kunne skjønne!

Åja, okei. Da får jeg melde fra til Nav om det da. Skal ikke ha ferie da, men de ville ikke gi meg feriepenger da jeg faktisk skulle ha ferie.. Utbetales kun i juni må jeg kunne skjønne!

Noen arbeidsgivere er motsatt og "nekter" å utbetale før du fysisk har ferie ;) Er vel pga en arbeidsgiver en gang har utbetalt før denne mannen skulle ha ferie, han brukte opp pengene og saksøkte arbeidsgiveren for at han ikke hadde penger når han skulle ha ferie - kort fortalt laughing7 Om du ikke skal ha ferie i juni er det bare å sette de til sides, så tar du dem frem når du skal ha ferien. Ingen som tvinger deg å melde fra til NAV at du får dem utbetalt i juni - tar du ferie i juni får du heller ikke forskjøvet permisjonen med ferien.

Back
Topp