Sykmeldt jordmor..

LilleGull90

Flørter med forumet
Hjemme fra jobb idag pga smerter i skambeinet.. Starten på en tidlig bekkenløsning?

Ringte jordmor for å få time denne uka istede for neste for å ta en prat om akkurat dette, men hun er sykmeldt!... :-/
Bor på ett lite sted utenfor Trondheim, og har bare denne jordmora 2 dager i uka.
Ringte fastlegen å fikk heldigvis en time hos han imorgen kl 12, å ser fram til å få svar på ubehaget.

...førstegangsgravid å blir litt for lett engstelig.

Er det noen der ute som har hatt slike plager såppas tidlig i svangerskapet? Og hvordan hadde dere det videre i svangerskapet med tanke på jobb og smerter/ubehag?

Synes det er litt vell tidlig å få slike plager nå i starten på uke 20....

Hmmm.. har ingen gode råd egentlig men jeg har hatt press/litt vondt på/i (?) skambeinet jeg også.. men har bare tenkt at det er pga strekking og trykk.. Er ikke kjempevondt jeg har da, men synes det ble bedre etter et par uker med mer iherdig kniping!!

Men JM blir vel desverre syke de og?!? men burde jo absolutt se å få til en vikar da om dun blir borte en stund liksom!!!! - Håper legen kan hjelpe;)

Har hatt vondt i ryggen siden starten av graviditeten, trodde helt sikkert det var bekkenet, men det var det heldigvis ikke. Det var stivhet i ryggen, nedre del. Men det kan gjøre svært vodt selom. Tok en test hos en fysioterapeut. Be om rekvisjon til det, finn deg helst en som er manuell terapuet i tillegg, for de kan sette nåler å knekke.
Lykke til!

Smerter fremme på skambenet kan være bekkenløsning, jeg er øm fremme på skambennet og har vondt nedover i symfysen (lysken) på høyre side. Går til manuellterapeut for dette, du trenger ikke rekvisisjon for å få time hos manuellterapeut og det koster deg ingenting siden det er svangerskapsrelatert og de har sykemeldingsrett. 

Uansett hva legen sier hadde jeg tatt kontakt med en manuellterapeut og fått time, slik at han/hun kan sjekke bekkenet ditt. De har tilleggsutdannelse etter fysioterapi utdannelse!

Når jeg var gravid forrige gang ble min jordmor sykemeldt, det ble ikke satt inn vikar, så jeg endte opp med å gå til Mamastork private jordmødre hele svangerskapet. Så dessverre kan du ikke rekne med at det settes inn vikar, selv om det er snakk om langtidssykemelding!

Jeg er alt sykemeldt 20% pga bekkenløsning og ser ikke for meg at det skal bli mindre i tidenfremover. Fikk bekkenløsning alt i uke 14 denne gang. Sist svangerskap kom ikke bekkenløsningen før jeg var 7mnd. på vei!! Men en manuellterapeut kan hjelpe til med å holde ting i sjakk, så jobb er mulig lengst mulig :)

Dette ble jo rene avhandlingen

vell, det er ikke for tidlig,desverre. sist gang merka eg det i uke 8, var ødelagt i bekkenet etter 4t på jobb... med da sto eg på dårlig flisegulv. denne gangen både går og sitter eg i løpet av en 8t dag og det går bra ennå :))))   

Har ingen gode råd enn å prøve å røre på deg selv om det kan gjøre hvor vondt som helst.
Å få en henvisning til fysioterpauet ol.

Ellers er det slettes ikek tidlig å slite med bekkenet osv.
I mitt første svangerskap hadde jeg bekkenløsning fra uke 10 allerede.
Og denne gangen kom det nå rundt uke 16.

Tusen takk for mange gode råd og svar !

Blir lege imorgen ettersom jordmor ikke er tilstede på gud vet hvor lenge ... :-/
Så får vi se hva han sier :-) men tror ikke jeg klarer meg i jobb i barnehagen helt fram til juni om jeg fortsetter med 100% stilling! Vi får se imorgen.

Ha en fin kveld alle mødre :-)

Jeg begynte med bekkenløsning i uke 14 sist og nå kjente jeg det i uke 5 :( sist jobba jeg hele tida, men nå kan de ikke tilrettelegge for meg, så jeg er 100%'sykemeldt.

Heia :) så at du bodd i samme bygd som mæ ;)
anbefale jordmora i bjugn, hu e super, hu æ går t :)

Back
Topp