Sykmeldt i sv.skapet??

skytten_83

Elsker forumet
Dere som er sykmeldt i sv.skapet, kan jeg spørre hvorfor? Det er jo så mange plager og sånn for mange når de er gravide. Så hvorfor er/var du sykmeldt??
Bare lurer!emoticon

bekkenløsning, gikk på krykker og hadde mye smerter

Gikk med bekkenløsning nesten hele svangerskapet og jobbet i tillegg i butikk. Sykmeldte meg ikke før siste måneden, og det blør jeg for idag... Har fortsatt bekkenløsning og går til fysio :(

Ufrivillig sykemeldt her... :P

Var sykemeldt en periode pga bekkenløsning, men så ble det bedre (nesten borte). Alikevel nekta legen meg å gå ut i jobb igjen... Så jeg var sykemeldt fra uke 24 og ut svangerskapet ....

Var bare deltidsjobb jeg var i da for jeg gikk på skole også..

Ble 100% SM to siste mnd pga bekkenløsning og plutselig blodtryksfall. Og pga blodtrykksfallet og MYE bilkjøring til og fra jobb ville ikke legen ta noen sjangs.

Ekstrem svangerskapskvalme. Ble dårligere når jeg ble sliten, og ble sliten av å sjangere jobb, hjem og alt. Fikk en delvis sykmelding til å begynne med, og så ballett det bare på seg etter hvert. Ikke sykmeldt ennå denne gangen, men jeg kjenner at det nærmer seg...

Med første ble jeg sykmeldt rundt uke 30 pga bekkenløsing.
Med siste var jeg sykmeldt fra uke 8-uke 22 ca. Pga oppkast og kvalme. Så var jeg 50% sykmeldt til permisjonen begynte pga bekkenløsing..

Jeg var sykemeldt pga bekkenløsning og blodpropp. Hadde ikke sjans å jobbe med det.

Jeg er sykemeldt og er gravid. Men jeg er ikke syklemeldt pga svangerskapet. Jeg har prolaps, som ikke har noe med svangerskapet å gjøre.

Kjenner ei som var sykemeldt i hele svangerskapet pga "kvalme" men likevel så eg ho på kafeer og spise alt mulig dritt... Haaater snyltere!!!

Syns det er greit for de som er dårlige på ekte, men blir rasende når noen skal lure systemet og ødelegge for andre.

Var sykmeldt fra 6. oktober til jeg gikk ut i permisjon 23. desember, så litt i underkant av 3 mnd. Jobben klarte ikke tilrettelegge for meg, og jeg slet med høyt blodtrykk og mye ryggvondt!

Jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. Initialt i 4 uker pga oppkast/kvalme.. Så slo bekkenet seg totalt vrangt.. Var aktivt sykemeldt en periode men det fungerte dårlig så ble etter nye 4 uker fullt sykemeldt og vil nå være sykemeldt ut svangerskapet..

Her var jeg sykemeldt i starten p.g.a fysisk tung jobb. Jobbet med så og si kun løft og jeg sleit med bekkenet fra uke 7. Prøvde meg på å sitte i kassen i 2 uker,men da ble bekkenløsningen enda værre så legen søkte meg på svangerskapspenger. Ble gående på det hele svangerskapet for fra uke 23 gikk jeg med krykker. bekkenet mitt er fortsatt ødelagt så jeg er spent på når jeg kan se på meg selv som frisk.
 Håper på å få jobbet neste gang jeg er gravid:)

Edit: Glemte å skrive at jeg ble sykemeldt p.g.a at jeg har mistet så mange før og hadde fått restriksjoner om ¨ta det med ro(før jeg ble flyttet til kassen).

Kvalme og ryggplager

helt ekstrem svangerskapskvalme absolutt hele svangerskapet, måtte ligge helt i ro og drikke vann med skje hvis jeg skulle få i meg noe,- hvis ikke var det inn på sykehus.

hadde kraftig bekkenløsning fra uke 17, brukte krykker og gikk minimalt -trengte hjelp til å snu meg om natta.haha, huff.

svangerskapsmigrene

farlig svangerskapsforgiftning, innlagt uke 31-32 og fram til fødsel.

svangerskapsdepresjon.

Sist sykemeldte legen meg (Etter anbefaling fra jordmor) først 1 dag i uka ca 2 mnd før termin. Men ble 100% sykemeldt to-tre uker før permisjon fordi jordmor målte litt høyt blodtrykk på meg. (Aner egentlig ikke om det stemte eller ikke, var noe kluss med de foskjellige apparatene hennes. Men jeg var så lei jobb, da at det var heeelt greit for meg:) )

Skal til legen i mårra håper jeg. Aner ikke om jeg blir sykemeldt, men er sykt kvalm, og har ikke spist noe særlig på flere dager. Er slapp og spyr...

Jeg slet veldig med kvalme de første månedene men tvang meg selv til å fortsette å jobbe, så kom kynnerne og bekkenløsningen og da hadde jeg ikke noe valg. var sykmeldt de siste 10 ukere (ikke sykmeldt, gikk på svangerskapspenger).

For meg var det stess på jobben pga av store arbeidsmengder og en lite forståelsesfull sjef. emoticon Jeg gjorde jobben for tre stk siden en kollega hadde sluttet og en var  sykemeldt nettop fordi hun også var gravid og sjefen ikke ville tilrettelegge for henne. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte være der 100% eller så trengte jeg ikke være der i det hele tatt da jeg ble sykemeldt 20%. Uka etter ble jeg permitert. emoticon Jeg hadde foreslått svangerskapspenger men det hadde han aldri hørt om og "gadd ikke sette seg inn i". Legen min ble så forbanna på han etter hun forsøkte å prate med han at hun satte meg på 100% sykemelding på dagen. Da slapp jeg jo å måtte søke på ny jobb med stor mage. Sykemeldingen varte til foreldrepermisjonen startet og da overstyrte jo den permiteringen slik at jeg hadde krav på jobben tilbake når den var ferdig. Ser meg om etter en ny jobb nåfor han er like sur som han alltid var. 
Med alt det styret som var rundt permiteringen fikk jo immunsystemet mitt seg en knekk og jeg fikk bronkitt som utviklet seg til lungebetennelse. Atpåtil fikk jeg øyekatarr og alt mulig fra lille barnehagegutten vår. Så jeg var jo faktisk syk hele sykemeldingsperioden. 

Back
Topp