sykmeldingsinfo?

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Hvem snakker man med om rettigheter og pengegrunnlag for sykmelding? nav?arbeidsgiver?lege?

Hvis du har spørsmål rundt temaet vil jeg tro det er NAV du kan kontakte. Er vel ganske mye info om temaet på NAV sine Internett sider også:) Jeg har kun vært borti sykemelding når jeg umiddelbart har måttet benytte meg av det. Og da er det legen som skriver papirene. Så de vet vel også litt. Men i utgangspunktet tenker jeg du må høre med NAV hvis det er spørsmål for fremtiden.

Lightning85 skrev:
Hvis du har spørsmål rundt temaet vil jeg tro det er NAV du kan kontakte. Er vel ganske mye info om temaet på NAV sine Internett sider også:) Jeg har kun vært borti sykemelding når jeg umiddelbart har måttet benytte meg av det. Og da er det legen som skriver papirene. Så de vet vel også litt. Men i utgangspunktet tenker jeg du må høre med NAV hvis det er spørsmål for fremtiden.

Takk for svar. ja har litt spørsmål pga av bekkenet verker ganske så mye allerede, men min arbeidssituasjon er litt komplisert.

jeg har ikke fast mnd lønn. er ansatt som tilkallingsvikar for bhg i manpower. er fast ansatt der, men har vært noen mndr. i sommer jeg ikke fikk jobbet så lurer på om jeg må jobbe 4 uker igjen for åå har rett på sykmelding.

og hvordan de regner ut hva jeg skal ha, om de tar utgangspunkt i timelønnen min eller om det er hva jeg har hatt i utbetaling i tiden før det osv.
er det det siste må jeg neste presse meg i jobb hver dag en mnd tid og bare håpe det holder såpass lenge.

Hei, sniker litt ifra januar her. Er ganske sikker på at du ikke må ha jobbet i 4 uker, men ha vært fast ansatt i minst fire uker føre du kan sykmelde deg. De første 16 dagene du er sykmeldt betaler jobb, og alt etter der, er det NAV som betaler. Og når du sykmelder deg, får du gjennomsnittet av hva du har fått utbetalt de siste månedene. ( tror jeg )

tonjeponje91 skrev:
Hei, sniker litt ifra januar her. Er ganske sikker på at du ikke må ha jobbet i 4 uker, men ha vært fast ansatt i minst fire uker føre du kan sykmelde deg. De første 16 dagene du er sykmeldt betaler jobb, og alt etter der, er det NAV som betaler. Og når du sykmelder deg, får du gjennomsnittet av hva du har fått utbetalt de siste månedene. ( tror jeg )

Okei, takk for svar:-)

Back
Topp