Sykmelding

10&12

Forelsket i forumet
Lurer på om det er noen som vet hvordan det stiller seg med sykemeldin når man er forkjølet. Er potte tett og tappet for energi. Reiste på jobb å var der 1 time i går, holdt på å svime av et par ganger,det var ikke noe morro, så i dag måtte jeg ringe å si at jeg ikke kom. Er fortsatt slapp og ser i grunn svart på å ha 8 timers arbeidsdag torsdag og fredag. Pottetett og snørr som renner i tide og utide er ikke veldig delikat synest jeg når du jobber på kafe. Men har liksom det inntrykket av at sjefen ikke helt skjønner at man er syk, hun sa det her en gang at det skulle en del til for at hun ringte å sa hun var sjuk. Men tror ikke hun hadde gått på jobb om hun hadde hatt feber og var slapp. Men kan ikke ringe si jeg er syk noen flere dager nå hvertfall, har vært borte to dager før også pga. forkjølelse men har ikke fått noe innføring i egenmeldingsskjema å sånn hvordan det fungerer. Så jeg har ikke råd til å ta fri flere dager, da må jeg eventuelt ta sykemelding, om det er mulig å få det.....

(dette ble langt og litt rotete, men håper dere skjønner litt av det da;) )[:D]

Om du ikke jobber i IA bedrift har du rett på 4 egenmeldinger i året på 3 dager, er det IA bedrift kan du ta ut 24 enkeltdager, men maks 8 dager på en 16 dagers periode....
MEn er du så dårlig erd et bare å snakke med legen så skriver han nok ut en sykemelding til deg, sånn at du kan  komme til hektene igjen.

God bedring

legen min sa for noen uker siden at i min situasjon (som gravid) måtte jeg ta syemelding når jeg var syk.
(jeg hadde riktignok diaré men jeg ønsket å gå på jobb) likevel bestemte legen at det var viktig for meg og babyen å skrev ut en sykemelding, regner med du iallefall da kan få sykemelding om jeg fikk d, er jo værre å ha feber.

Du får nok sykemelding om du kontakter legen din og forklarer hvordan du har det [:)]. Jobber selv i kafe og vet hvor forferdelig det er å jobbe når man er kjempe forkjølet og syk. Skal jo heller ikke jobbe med mat når man er forkjølet, du har jo i tillegg feber og da bør du ha masse ro. God bedrings klem [:)]

eni me de andre snuppene;)

ORIGINAL: kleo78

Jeg ville ha ringt legen min og fått meg en sykemelding.[:)]

Lykke til!

vært hos legen å fått sykmelding ut uka. Tette bihuler og slapp. Fikk også resept på noe nesespray.

Så flott. Nyt tiden med mye hviling og skjem deg selv litt bort med god te og masse deilig frukt eller noe:) God bedring.

Back
Topp