Sykmelding

S

Snorkfrøken1234

Guest
Hei!

Jeg har akkurat fått en positiv g-test. Er bare 10 dpo og det er kanskje veldig tidlig å tenke på det her men.. når frykten for å miste er større enn frykten for å ikke bli gravid..

Jeg er ivf pasient og siste 7 mnd har jeg vært gravid 3 ganger. 2 kjemisk og en SA i uke 12.

Jeg er alenemor halve året til en gutt på 3 år (mannen jobber på fiskebåt) i tillegg til at jeg jobber 100% på en stressende kontorjobb.

Om blodprøven viser at jeg fortsatt er gravid på tirsdag, så lurer jeg på om det er innenfor å spørr om feks 50% sykmelding pga stressende hverdag og angst for å miste igjen? Er dette noe klinikken kan gi? Ut feks 1 trimester, til jeg vet at alt går bra? Da er også mannen min komt hjem, så hverdagen blir ikke like tung. Jeg går privat.

Jeg merker at i hverdagen stresser jeg veldig med å nå møter, levere i bhg, huske klær og middag og alt som hører med. Når jeg var gravid sist (SA) merket jeg at livmor strammet seg nesten som kynnere allerede i uke 4!

Jeg var sykemeldt fra uke 9/10 til etter oul for to år siden da jeg ble gravid akkurat da pandemien smalt inn over oss. Jeg fikk sykemelding av fastlegen. Å bli gravid på assistert vis kommer jo med en del bagasje som gjerne fører til en del psykisk og fysisk stress. Lykke til!❤️

Absolutt helt innenfor, viktig å ta være på deg selv ❤️ Jeg har nettopp spurt om og fått delvis sykemelding under forsøk pga mye stress både ifht jobb og ivf historik.

Helt innafor å spør.
Tror du må ta det med fastlege da. Forsto på privatklinikken vi gikk til at de kun skrev ut i direkte sammenheng med forsøket.
Jeg ville sykemelde meg etter innsett en gang og måtte ta det med fastlegen. De kunne skrive ut for perioden mellom uttak og innsett om jeg ønsket.
Lykke til :Heartred

Back
Topp