Sykmelding

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Da ble det et par uker sykmelding her, så håper det gjør at formen blir bedre. Vil jo helst jobbe, men akkurat nå føler jeg ikke at jeg er til særlig nytte der.

Heia deg som setter deg selv og helsen din først ❤ Det kommer massevis av år du kan jobbe senere, nå er tiden for å ruge og ta vare på deg selv og spira ❤

God bedring!

det er viktig å sette helsen og babyen først. Ikke føl på dårlig samvittighet. Den viktigste jobben din nå er å bære dette barnet :happy:

Fikk også sykemelding i 14 dager i dag. Formen er på trynet og fikk vel egentlig klar beskjed fra sjefen om at det var det beste for alle om jeg ble sykemeldt:(

Har vært 100% sykmeldt fra uttak, og i 3 uker. Tenker å prøve 50% nå, så for vi se hvordan formen utvikler seg. Jeg er mest redd for å risikere noe. Vil jo at dette skal gå bra❤️ og med butikkjobb og mye ansvar og stress, spesielt nå mot jul, så kjenner jeg at det er tryggest å være noe hjemme å ruge..

Fikk også sykemelding i 14 dager i dag. Formen er på trynet og fikk vel egentlig klar beskjed fra sjefen om at det var det beste for alle om jeg ble sykemeldt:(
Ja, er jo noe med det. Har jo merka de siste dagene at jeg yter langt under normalen når jeg er på jobb, og lederen mente jeg hadde en klok lege som sykemeldte meg, så godt med støtte fra jobb på at det var rett :Heartred

Ja, er jo noe med det. Har jo merka de siste dagene at jeg yter langt under normalen når jeg er på jobb, og lederen mente jeg hadde en klok lege som sykemeldte meg, så godt med støtte fra jobb på at det var rett :Heartred

Merker jo at jeg har vært langt fra på topp altså, men samtidig så sårt når jeg så gjerne vil:)

Merker jo at jeg har vært langt fra på topp altså, men samtidig så sårt når jeg så gjerne vil:)
Det skjønner jeg godt. Og det går ikke an med tilrettelegging, eller at du får en 50% sykmelding eller noe sånt?

Det skjønner jeg godt. Og det går ikke an med tilrettelegging, eller at du får en 50% sykmelding eller noe sånt?

Sist jeg gikk gravid fikk jeg rimelig tilrettelagt. Jobber i butikk. Og ble strengt tatt sittende i kassa så lenge jeg kunne. Ny sjef nå. Og han var veldig på det at det var ikke så mye som kunne tilrettelegges, og enn så lenge at jeg er i den formen jeg er, så var det best for alle at jeg ble hjemme.

Sist jeg gikk gravid fikk jeg rimelig tilrettelagt. Jobber i butikk. Og ble strengt tatt sittende i kassa så lenge jeg kunne. Ny sjef nå. Og han var veldig på det at det var ikke så mye som kunne tilrettelegges, og enn så lenge at jeg er i den formen jeg er, så var det best for alle at jeg ble hjemme.
Så kjedelig at nysjefen ikke er mer løsningsorientert enn som så :meh: Mener å ha lest på nav sine sider at arbeidsgiver har en plikt til å tilrettelegge for at den gravide skal kunne være i jobb om hun ønsker, så langt det er mulig (det gjelder kanskje alle som er sykmeldte) :rulez

Last edited:
Helsen først ❤️ Ingen som takker en for at en kommer på jobb i elendig form og prøver å bite sammen tenna.

50% sykemeldt hær og, men med ansvar som kassaleder og økende kvalme under press og stress er det like greit. Sitter for det meste i kassa på jobb, og kan «tildørettelegge» litt selv. Det som bekymrer meg mest er covid-19, og økende smitten i byen jeg bor i:( men jobber nesten 100% selv om jeg er 50% sykemeldt. Tenker at da har jeg muligheten til å gå hjem de dagene jeg ikke makter mere

Så kjedelig at nysjefen ikke er mer løsningsorientert enn som så :meh: Mener å ha lest på nav sine sider at arbeidsgiver har en plikt til å tilrettelegge for at den gravide skal kunne være i jobb om hun ønsker, så langt det er mulig (det gjelder kanskje alle som er sykmeldte) :rulez

Du har helt rett i at det skal tilrettelegges så langt det lar seg gjøre, men jeg føler meg overflødig og som om jeg ikke har noen ting der å gjøre i det hele tatt. Har hatt jobben i 8 år og har stortrivdes, men ny sjef nå i oktober og hjelpes altså :confused:

Du har helt rett i at det skal tilrettelegges så langt det lar seg gjøre, men jeg føler meg overflødig og som om jeg ikke har noen ting der å gjøre i det hele tatt. Har hatt jobben i 8 år og har stortrivdes, men ny sjef nå i oktober og hjelpes altså :confused:
Uff, det hørtes ugreit ut :( ledelse har så mye å si for trivselen!

Back
Topp