sykmelding

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
jordmor anbefaler meg å sykmelde meg 50% problemet er at jeg bare har 40% fast og er avhengig av ekstravakter. Jobber jo 80-100%. hvis jeg da blir sykmeldt, får jeg da bare sykmeldingpenger for 40% min, eller får jeg for alt jeg har jobbet ekstra? noen som vet?

Sykepenger beregnes ut fra siste 3 lønnslipper om du ikke har fast månedslønn.

Har det på samme måte, men har 50% fast.
Fikk beskjed fra ei på Nav at du fikk den faste stillingsprosenten dekket av nav. Det skal tas gjennomsnitt av det du har jobbet i extra vakter og det skal arbeidsgiver betale. Men de tar bare å betaler en viss prosent av gjennomsnitt på extra vaktene, så man tapet noe på det desverre.

Har det på samme måte, men har 50% fast.
Fikk beskjed fra ei på Nav at du fikk den faste stillingsprosenten dekket av nav. Det skal tas gjennomsnitt av det du har jobbet i extra vakter og det skal arbeidsgiver betale. Men de tar bare å betaler en viss prosent av gjennomsnitt på extra vaktene, så man tapet noe på det desverre.
Arbeidsgiver betaler bare for de første 14 dagene eller noe så skal NAV ta over. Det høres litt rart ut at det kreves at arbeidsgiver skal betale for ekstravakter utenom det som vanligvis er lovfestet at de skal betale.

Tror du bør ta kontakt med NAV og sjekke med dem. Foreldrepenger og sykepenger beregnes ut fra samme grunnlag.

Arbeidsgiver betaler bare for de første 14 dagene eller noe så skal NAV ta over. Det høres litt rart ut at det kreves at arbeidsgiver skal betale for ekstravakter utenom det som vanligvis er lovfestet at de skal betale.
Kan hende det, men var det svaret jæ fikk når jæ spurte ho på NAV.
Men etter min meining så er det bare rot og tull med NAV så forundrer mæ ikke om det er feil.

Kan hende det, men var det svaret jæ fikk når jæ spurte ho på NAV.
Men etter min meining så er det bare rot og tull med NAV så forundrer mæ ikke om det er feil.
Nei sant det. Jeg vet at arbeidsgiver skal betale for eventuelle fremtidige ekstravakter som er satt opp når man blir sykemeldt selv om man jobbet mindre før. Kanskje de rotet til hva de egentlig mente :-P

Hvis det allerede er satt opp vakter mener jeg du får betalt for de ved sykemelding. Arbeidsgiver må dekke de første 16 dagene, før nav tar over. Arbeidsgiver kan forøvrig søke om å få dekt fra dag 1 fordi det er svangerskapsrelatert (jeg gjorde det for min jobb på meg nå og det ble godkjent).
Når det gjelder din inntekt fra nav mener jeg de beregner gjennomsnittet du har hatt de siste 3 månedene..
Ville ringt nav og spurt til jeg helt sikkert forsto;)
Håper det ordner seg!

Back
Topp