Sykmelding?

Themis85

Flørter med forumet
Jeg er snart ferdig med ferien. Mandag braker det løst med jobb igjen. Men jeg gruer meg veldig og er veldig bekymret for hvordan dette skal gå.. Jeg er fortsatt veldig kvalm. Kaster opp og er for det meste sengeliggende frem til 12-tiden om dagene. Jeg jobber på kontor, så selve jobben er ikke hard, men jeg er alene hjemme med 3åringen, og forstår ikke hvordan jeg skal klare å stå opp og ordne oss begge, levere i bhg og komme meg på jobb innen kl 08.00.. Får bare bite tennene samme og spy litt mellom oppgavene.. og se hvordan det går.. Er det mange her som er sykmeldt?

Jeg har det helt likt som deg, bare at jeg har ikke barn å ta meg av. Jeg har ikke gjort noe annet enn å ligge på sofaen hele uken. Bare det å gå til toalettet er helt grusomt. Her sitter det i hele dagen. Våkner flere ganger om natten av at jeg er dårlig. Jeg kommer til å ta meg en tur til legen på mandag... Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å jobbe med den formen her. Kanskje jeg klarer noen timer hjemmejobbing, men ikke på kontoret...

Jeg starter også på jobb på mandag og er 3 uker alene med frøkna (heldgvis ikke fra neste uke).

Har mye hodepine, migrene og ekstrem trøtt.
Dessverre sykemelder de ikke i dette landet, så får bare knipe tennen sammen og komme oss i bhg og jobb.

Heldig dere som har muligheten!

Jeg starter også på jobb på mandag og er 3 uker alene med frøkna (heldgvis ikke fra neste uke).

Dessverre sykemelder de ikke i dette landet, så får bare knipe tennen sammen og komme oss i bhg og jobb.

Vart bor du ?

Uff det høres helt grusomt ut :( veldig glad jeg bor i Norge.

Vist du ikke vil ha sylemeld 100% kan du jo evt høre om du kan få 20% elns så du kan komme 2 timde senere på jobb hver dag og ha bedre tid til bhh osv! ;-)

Jeg kaster opp selv hver dag ca 1 time etter jeg har stått opp men kvalmen er begynt å lette litt med forsatt trøtt og en del hodepine, nå har jeg jeg 3 uker ferie som jeg bruker opp på å ligge mye på sofaen :confused:

Jeg er lærer og begynner på jobb 12. August. Håper så inderlig kvalmen har gitt seg til da... men, den går som regel litt over om jeg er opptatt med noen annet. Da fokuserer jeg ikke på den og glemmer den litt bort, håper det funker med jobbe og!

Hvor bor du junibarn84? Ja Norge er litt mer lettvint enn mange andre steder. Får litt lettere hjelp til det meste. Får se ann hvordan det blir. Gradert sykemelding er jo absolutt mulig hvis det viser seg at fulltid ikke går. Men da må jeg jo si hva det er som feiler. Så liten arbeidsplass med gode kolleger, så hvis jeg blir sykmeldt så blir det jo spørsmål.

Fryktelig kvalm og trøtt. Men høres ut som om det er mange som har det verre enn meg:bored:.

Skjønner ikke hvorfor man skal tvinge seg selv på jobb når man er dårlig... Tenker det høres ut som det kan være greit med en sykemelding. Det vil mest sannsynlig gå over om noen uker :-)

Jeg starter nå på mandag og har ringt sjefen, legen min har ferie så må bare håpe hu er enig i at jg ik kan jobbe... Men d går bare ikke med turnus og mye lukter og ekstremt tempo. Jg er dårlig langt på dag og på igjen på kvelden

Jeg er også veldig kvalm, men sluttet å kaste opp da jeg begynte å ta ingefærtabletter. Har du prøvd de? Funker ikke for alle så klart, men er verdt et forsøk. Så jeg holder ut på jobb enda... Men kanskje du kan jobbe redusert? 50% sykemld foreksempel, så kan du ta en rolig morgen uten stress ihvertfall :)

Jeg er ikke sykemeldt siden jeg er hjemmeværende, men hadde jeg vært i jobb så hadde jeg vært sykemeldt.
Klarer ikke være alene med jenta vår engang. Kunne aldri gått på jobb i denne tilstanden her...

Gruer meg veldig til jobb på mandag. Er så kvalm og ligger bare på sofaen og peser føler jeg :o Men legen min har ferie også neste uke, så blir dårlig med sykemelding da...

Gruer meg veldig til jobb på mandag. Er så kvalm og ligger bare på sofaen og peser føler jeg :o Men legen min har ferie også neste uke, så blir dårlig med sykemelding da...
En annen lege kan vel ordne sykemelding?

Jeg var 20% sykemeldt i begynnelsen sist, kasta opp hele tiden og var så udugelig sliten. Det hjalp enormt å være hjemme en dag i uka i begynnelsen! Nå er jeg i permisjon enda :P Også skal jeg ha noen uker ferie før jeg begynner på jobb i slutten av september :) Håper jeg er over verste kneika da og at bekkenet mitt ikke tuller seg til..

Jeg er også veldig kvalm, men sluttet å kaste opp da jeg begynte å ta ingefærtabletter. Har du prøvd de? Funker ikke for alle så klart, men er verdt et forsøk. Så jeg holder ut på jobb enda... Men kanskje du kan jobbe redusert? 50% sykemld foreksempel, så kan du ta en rolig morgen uten stress ihvertfall :)
Hvor kjøpes de? Helsekost? Lettere desperat her. ..

Jeg har vært veldig kvalm men ikke spydd!! Har akkurat jobbet en uke og har gått overraskende bra!! Man blir litt bedre med å ha noe annet å tenke på;) men har måtte spise ofte;)

Back
Topp