Sykmelding?

mammatil2Venternr3

Flørter med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg vet det ikke er bare meg som sliter med trøtthet osv om dagen! Men nå lurer jeg hva jeg skal gjøre for å komme meg gjennom hverdagen?

I går og i dag har jeg vært veldig trøtt og sliten. jeg kommer liksom ikke i gang før kl10. Kvalmen kom overraskende på meg midt på dagen i går, og nå ser den ut til å bli værende.
Kroppen er helt tom. Heldigvis har jeg muliget til å jobbe hjemmefra innimellom, så det gjør jeg i dag. Jeg truet meg gjennom gårsdagen på jobb, og da jeg kom hjem ble jeg sittenede i sofaen. Såvidt jeg orket å holde jentene med selskap og være med å legge dem.

Neste uke reiser mannen på kurs i utlandet så da blir det både henting og levering i barnehagen for meg. Det vil si at jeg kun kan jobbe 6 timer på dagen, og må ta igjen 2 timer etter at jentene har lagt seg.

Jeg lurer på om eneste mulighet for meg er å sykmelde meg litt. Men så syns jeg det er litt tidlig å gjøre det allerede nå! Husker at jeg ble sykmeldt 20% i uke 8 under sist svangerskap. Men nå er jeg bare 4+6. Hva ville dere gjort?

Det viktigste er at du hører på kroppen din og om du føler at en sykemelding gjør at du klarer hverdagen bedre mens mannen din er borte, ja så hadde jeg kjørt på hadde jeg vært deg :) Ingen andre kjenner kroppen din slik som deg!

Enig med KMB1990 hør på kroppen og snakk med legen :)

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

kjenn på kroppen og hør etter den! er det sykmelding som er det rette så er det det. vi reagerer forskjellig på sv.skapene. og symptomene. noen klarer det fint. andre ikke.

mitt første sv.skap ble jeg sykmeldt fra uke 5 - 12 for jeg spydde hele tiden. så kom bekkenløsningen å tok over.

sv,skap nr to var jeg arbeidsledig. å hadde kun brekninger aldri spying .men det varte i 27 uker.

nå har jeg kvalme og er super trøtt men jeg takler det bedre enn de to første sv.skapene .

Sender deg en god klem og håper formen kommer seg :)

Søsteren min er 9 uker på vei og har vært sykemeldt i tre uker allerede pga kvalme. Hun har en jobb hvor hun jobber med barn. Ring legen din! Det viktigste er barna dine :)

Tosola

Det er ikke for tidlig. Jeg lovet meg selv sist gang at jeg skulle lytte mer til kroppen denne gangen slik at jeg slipper å gå på en smell igjen. Ta deg en tur til legen og fortell hvordan du har det :)

Det er absolutt ikke for tidlig. Husk at du skal klare å være der for barna dine også, og hvis du blir helt utkjørt så klarer du ikke det. Ta ut sykemelding du:)

Ja spørs om det blir en tur på mandag/tirsdag. Litt skremmende det også for da må nesten fortelle det til sjefen..

Back
Topp