Sykmelding :/

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Æsj, altså!!! Ble fra påske friskmeldt 20 % og hadde ambisjoner om at friskmeldingsprosenten skulle kunne økes gradvis oppover da arbeidsgiver har tilrettelagt kjempeflott. Nå protesterer kroppen fullstendig, og jeg føler meg helt utmattet av både kvalme/ tretthet/hodepine og en skjelven kropp. Så sitter nå på legekontoret for en sjekk, samt full sykmelding igjen :( Føler ikke dette var slik det skulle bli :/

Gleder meg derimot over at det bare er litt over 2 uker igjen til halvveis i svangerskapet :) Må vel bare akseptere at kroppen ikke er helt på lag under svangerskap siden det var samme regla sist gang å :p

Jeg har måtte være sykemedt det meste av mine svangerskap.. første gang jobbet jeg innen renhold, og var først sykemeldt pga kvalme, så jobbet jeg i 2 mnd og ble sykemeldt pga bekkenløsning.. 2 gang var jeg sykemeldt fra uke 5-6 og helt til permisjon, av samme grunner (men da var jeg ansatt i cafe/kaffebar)..er sykemeldt 100% igjen pga akkurat det samme :( og siden bekkenet har begynt igjen, så kommer jeg nok til å fortsette sånn denne gangen å.. men sånn er det vel bare med noen ;)

Kjedelig. Men det er jo for en grunn!=) Er også sykemeldt, og kjenner kroppen hatr godt av det..

Ja, jeg må bare jobbe litt med å akseptere at kroppen ikke vil det samme som hodet mitt ;) Har fått full forståelse og støtte fra arbeidsgiver, noe som gjør ting litt lettere :)

Æsj da, kjipt å være innstilt på å jobbe men ende opp å bli sykemeldt mer istede.
Kanskje kroppen blir mer samarbeidsvillig etter noen uker med full hvile? :)
God bedring hvertfall :)

Æsj da, kjipt å være innstilt på å jobbe men ende opp å bli sykemeldt mer istede.
Kanskje kroppen blir mer samarbeidsvillig etter noen uker med full hvile? :)
God bedring hvertfall :)

Ja, det er det jeg satser på :) Er ikke helt klar for å kaste inn håndkleet for fullt før permisjonen enda. Gikk sykmeldt hele forrige svangerskap så hadde så lyst til å kunne klare å jobbe litt denne gangen :/ Men kjenner faktisk at den konstante hodepinen som jeg har gått med de siste dagene har sluppet helt taket etter jeg ble fullt sykmeldt av legen i dag. Så er nok det beste for kroppen :) Takk :)

Har også hatt ekstremt mye og intens hodeverk dette svangerskapet, og er også 100% sykemeldt. Merker også at det hjelper, så det er viktig å ta signalene kroppen sender på alvor!=)

Ja, det er det jeg satser på :) Er ikke helt klar for å kaste inn håndkleet for fullt før permisjonen enda. Gikk sykmeldt hele forrige svangerskap så hadde så lyst til å kunne klare å jobbe litt denne gangen :/ Men kjenner faktisk at den konstante hodepinen som jeg har gått med de siste dagene har sluppet helt taket etter jeg ble fullt sykmeldt av legen i dag. Så er nok det beste for kroppen :) Takk :)
Vi har langt igjen og mye kan skje på den tiden, så å gi opp allerede nå er jo uaktuelt :)
Kjempebra at du allerede merker bedring da, tydelig at det har slitt mer enn du ville innrømme/kjenne på ;)
Det ordner seg hvertfall på et eller annet vis :)
Jeg gikk også sykemeldt hele forrige sv.skap, hadde kun to uker med aktiv sykemelding rundt uke 25, så jeg husker godt hvordan det var da - og hvor heldig jeg er denne gangen som kan jobbe litt framover nå, det hadde jeg ikke trodd for bare to uker siden at kroppen skulle kjennes så mye bedre ut på så kort tid ;)

Vi har langt igjen og mye kan skje på den tiden, så å gi opp allerede nå er jo uaktuelt :)
Kjempebra at du allerede merker bedring da, tydelig at det har slitt mer enn du ville innrømme/kjenne på ;)
Det ordner seg hvertfall på et eller annet vis :)
Jeg gikk også sykemeldt hele forrige sv.skap, hadde kun to uker med aktiv sykemelding rundt uke 25, så jeg husker godt hvordan det var da - og hvor heldig jeg er denne gangen som kan jobbe litt framover nå, det hadde jeg ikke trodd for bare to uker siden at kroppen skulle kjennes så mye bedre ut på så kort tid ;)

Nei, gir ikke opp :) Ja, har nok ikke villet innrømme hvordan det faktisk var :p Får bare ta en dag av gangen, og glede meg over de små tingene istedenfor :)

uff, er viktig å ta vare på deg selv og ta det i ditt eget tempo! God bedring!! :) :)

Godt du har støtte fra arbeidsgiver, det gjør det jo mye lettere :) Ikke alltid like lett å gå gravid, så man må jo bare høre på kroppen :) Det er jo stor sjanse for å kunne jobbe igjen, lenge til oktober ennå :)

Back
Topp