Sykmelding...?

neselo

Forumet er livet
Er det mange her som er sykmeldte nå i starten av svangerskapet?

Jeg føler meg så sliten, trøtt, småkvalm og alt det der... jobben er krevende, og har en treåring (og mann) som også krever sitt etter endt arbeidsdag... Men da ligger jo jeg som slakt på sofaen. Føler ikke jeg fungerer som jeg burde i hverdagen akkurat nå. Men jeg er så redd for å gå til legen med det, redd for å ikke bli forstått. Har ikke kontrolltime før om tre uker, men vil liksom ikke ringe for å spørre om en evt. sykmelding heller.. føler det blir så teit... [8|]
Noen som føler det samme?

Jeg er sykemelt 20% sånn at jeg får kortere dager siden jeg er så trøtt.... skal prøve i 2 uker nå... føler meg litt dum ja men sånn er d jo... har liksom ligget som slakt på sofaen etter jobb nå de 2 siste ukene... har mann og unge fra før så d er ikke så gøy nei!!!

Jeg er 100% sykemeldt grunnet ekstrem kvalme. Fungerer ikke i det hele tatt.
Sist svangerskap jobbet jeg fullt frem til en uke før permisjon, ble da 50% sykemeldt. Så dette er uvant[&:]

Synes du skal ta en prat med legen dersom du trenger det[:)] Viktig å lytte til kroppens signaler. Imellomtiden kan du jo be om tilrettelegging på jobben, om det går da.

Jeg ble 100 % sykemeldt pga ekstrem kvalme. Men har nå fått noen piller som faktisk virker mot kvalmen, så skal til legen igjen på fredag og da tenker jeg at jeg prøver meg litt på jobben igjen. Er veldig trøtt, generelt slack og tung i hodet. Men tenkte å prøve å se. Men om d ikke funker så får jeg heller bli sykemeldt litt til.
Sist svangerskap gikk jeg aktivt sykemeldt de 4 første mnd, etter det va eg i superform og kunne begynne å jobbe fullt igjen.

E bare å si koss du he d! Legen bør jo hjelpa dg te å få d best mulig for dg!

Jeg er ikke sykemeldt..
Var det ikke sist heller annet en 1 uke..
Selv om det var jævlig så trengte jeg det sparket i ræva å komme meg på jobb og ut.. [8D]
Hadde jeg vært sykemeldt hadde jeg lagt på sofaen ii 4 mnd...!

jepp 100 % pga kvalme og generelt elendig form, jobber hjemmefra istedenfor, håper å være tilbake på jobb enten i uka som kommer eller uka etter.

80% sykmeldt pga fare for utbrent og høyt sukkernivå i blodet, men jobber ca 20-30 timer i uka..
Jeg jobber normalt 60-70 timer i uka til vanlig, så for meg er dette nesten ferie... men jeg trenger det.

skal snakke med legen igjen i morgen, så får se hva vi gjør videre..

Jeg er sykemeldt 100% pga veldig sterk kvalme... Funker ikke helt å jobbe når jeg syr og sover om hverandre hele dagen![:'(]
Legen ba meg beskrive en vanlig dag, og da jeg hadde gjort det sykemeldte han meg i 2 uker med en gang og ba meg komme tilbake etter det.
Jeg er relativt tynn og har ikke så mye fett å miste, så setter pris på at de tar dette alvorlig. Min erfaring så langt er at jeg er mindre kvalm om jeg slapper av og tar livet med ro, så det er nå det mine dager består av nå om dagen...

Hvis du er utslitt slik du beskriver ville jeg snakket med legen og forsøkt å få til en gradert sykemeldig og se hvordan det går. Jeg er helt enig med de som sier at graviditet ikke er en sykdom, men er man ikke i form, så er man ikke i form. Det er veldig forskjellig fra person til person hvordan det er å være gravid og det bør legene ta hensyn til mener jeg...

Jeg er sykmeldt 100% til jeg er 12 uker, etter som jobben min er ganske tung og stressende ..

ORIGINAL: Juvel

Jeg er sykmeldt 100% til jeg er 12 uker, etter som jobben min er ganske tung og stressende ..

Jeg og..

sykemeldt 50 %

Jeg er 100% sykemeldt, både pga jobbsituasjonen, og fordi vi har mistet flere ganger tidligere. 

Back
Topp