Sykmelding i svangerskapet?

LilleMy86

Elsker forumet
Hvis du ble 100% sykmeldt i løpet av svangerskaper? I hvilken uke ble du sykmeldt, og hva var evt grunn?[:)]

Siden ca uke 10. Først pga kvalme, deretter pga bekkenløsning og senere pga SF.

Ble ikke sykemeldt

Sykemeldte meg sånn at jeg hadde en time mindre arbeidsdag da jeg var 7 mnd og en time til da jeg var 8 mnd. Hadde ikke lyst til å gå hjem fra jobb siste dagen og kunne gått frem til fødsel for min del, men 6-7 timersdag holdt i slutten.

100% sykemeldt fom uke 7 tom uke 14 pga kvalme 24 timer i døgnet.
jeg var i aktiv sykemelding fra ca uk 30 og til 36. jobbet helt fram til jeg ble innlagt på sykehuset 4 dager før ks.

Ble sykemeldt 100% da jeg var rundt 32 uker. Ryggplager, søvnvansker og bekkenløsning.

Jobbet fullt til uke 31[:)]

Uke 26 [:'(] Da kastet jeg inn håkle.. 

Ble aldri sykmeldt sist gang, og håper jeg slipper denne gangen og![:)] Det ser veldig lovende ut så langt vertfall[:)][:)]

Var sykemeldt fra uke 14 tror jeg til uke 20...pga kvalme og svimmelhet...

Jeg husker ikke i hvilken uke, men det var litt over 2 mnd før termin. Bekkenet klarte ikke mer.

I forrige svangerskap var jeg sykemeldt 100% mellom uke 6-12, deretter 50% fram til uke 32 når jeg gikk over i 100% sykemelding igjen.. Var i begynnelsen sykemeldt pga kvalme og så kom bekkenløsningen....
Denne gang har jeg vært sykemeldt 100% fra uke 6 og fram til forrige uke pga kvalme/oppkast, skulle egentlig prøve meg på jobb i natt men kastet opp i stad og er kvalm så mistenker omgangssyken... Tror egentlig ikke jeg kan klare vanlig jobb pga bekkenløsning som allerede er sterkt tilstede, men ønsker jo å prøve... Har møte med arbeidsgiver på torsdag ang tilrettelegging.....

Fra uke 17, er sykmeldt enda pga bekkenet.

Blir egentlig litt provosert av måten du stiller som på.. som om det er en SELVFØLGE at alle gravide skal eller må sykemeldes..

Vart sjukmeldt fra uke 8-16 pga kvalme og vond rygg.

ORIGINAL: Froskegele

Blir egentlig litt provosert av måten du stiller som på.. som om det er en SELVFØLGE at alle gravide skal eller må sykemeldes..

Du om det, jeg skrev jo i HI "Eller var du i jobb til permisjonen begynte?" Men det er jo desverre slik at det er veldig mange som blir sykmeldt i en eller annen grad i løpet av svangerskapet[:)]

jobba frem til det var 14 dgr og 9 jobbvakter igjen til permisjon, lå i "faren" for å utvikle sv.forgiftning, så da sa legen/jordmor stopp rett og slett. burde hørt på de før, det ser jeg i ettertid.. trappa ned litt før.. men lenge leve etterpåklokskapen. jeg sleit også med et bekken som låste seg, så er veldig glad jeg ikke jobba med den "vanlige" jobben min i tiden jeg var gravid, men heller en lettere kundebehandlerjobb som ikke var så fysisk krevende, ellers hadde jeg aaaldri greid helt til siste slutt (nesten da...[:)])
håper jeg blir superpigg og frisk i evt. senere svangerskap, så jeg får jobbe til permisjon[:)]

Er nå snart i uke 21. Og har vært sjukmeldt i flere uker nå.
Begynner i jobb igjen 50% etter jul, og håper på å jobbe minimum det ut svangerskapet.
Men vi får se hvordan det går.

vært sykemeldt 1 uke og er 23 uker på onsdag (tickeren er feil). Sykemeldt pga tungt arbeid, bekken/hofte plager. 

Back
Topp