Sykmelding i permisjonstiden?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Hva skjer om man blir det? Får man sykepenger og pappan permisjonspenger?

Er ikke heeeelt sikker på om foten min er bra nok til å være alene hjemme med lillesøster fra neste uke av. Vrient å bære rundt på henne om jeg bruker krykker enda...

Jeg troor at du må få legen din til å spesifisere hvorfor du er sykmeldt, og så får mannen din pleiepenger så lenge du er sykmeldt. Det skal ikke gå av hans pappaperm. Pleiepenger må man søke Nav om.

Jeg troor at du må få legen din til å spesifisere hvorfor du er sykmeldt, og så får mannen din pleiepenger så lenge du er sykmeldt. Det skal ikke gå av hans pappaperm. Pleiepenger må man søke Nav om.

Det står på NAV sine sider. Du skal fra behandlende lege ha en funksjonserklæring de det står hva du ikke kan i forhold til barnet. NAV skal ha søknad fra deg (eget skjema - samme som gradert uttak). Da kan du, om de invilger deg det, få sykepenger i perioden og mannen kan overta DIN permisjon i perioden. Eller du kan få noen andre til å stille opp og hjelpe deg frivillig og av sin hjertens godhet. Da får du dagene igjen OM NAV altså invilger.

Back
Topp