Sykluslengde, termin osv

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei!
Jeg hadde første dag i siste mens den 20.03. Har da fått termin 27.12. Jeg VET at bebis ble unnfanget den 11.04 :P

Jeg har aldri, merk aldri hatt en syklus på 28 dager, det siste året har den vært på alt fra 35-48. Aldri mindre enn 35. (Derfor er jeg også i januar 2022 gruppa, og ikke desember 2021)

Hva hadde du gjort i min case iforhold til dette?

Jeg er livredd for å gå på overtid iforhold til å miste barnet i magen.
Jeg vet også at jordmoren er NAZI på første dag i siste mens fram til OUL.
Er også redd at jeg får time til OUL alt for tidlig, fordi de kanskje mener jeg er i uke 18, også er jeg egentlig i uke 15-16.

Hei!
Jeg hadde første dag i siste mens den 20.03. Har da fått termin 27.12. Jeg VET at bebis ble unnfanget den 11.04 :p

Jeg har aldri, merk aldri hatt en syklus på 28 dager, det siste året har den vært på alt fra 35-48. Aldri mindre enn 35. (Derfor er jeg også i januar 2022 gruppa, og ikke desember 2021)

Hva hadde du gjort i min case iforhold til dette?

Jeg er livredd for å gå på overtid iforhold til å miste barnet i magen.
Jeg vet også at jordmoren er NAZI på første dag i siste mens fram til OUL.
Er også redd at jeg får time til OUL alt for tidlig, fordi de kanskje mener jeg er i uke 18, også er jeg egentlig i uke 15-16.

Tricky! Kanskje du kan si at du ikke husker når siste mens var, men at du er helt sikker på hvilken dag det skjedde fordi det var en dag du husker godt? :p

• Liker
Reactions: HCS
Ift å gå overtid tror jeg du kan ta det helt med ro. Det er mange muligheter for å sjekke hvor langt du er på vei innen den tid,slik at de kan justere datoen :)

Når det kommer til terminbestemmelse har jeg sjekket litt.
Siste mens m 28 dager: 27.desember
Siste mens m 35 dager: 4.januar
Unnfangelse m 28 dager: 5.januar
Unnfangelse m 35 dager: 5.januar

ergo er det kun ett tilfelle som gir termin i desember. Hvis jordmor er bastant på mens-dato må hun også kunne være med på varierende sykluslengde,ettersom ALLE er forskjellige så pass på at det er med i beregningen.

Husk at jordmortimer er samtaler,og du skal også få si ditt :) hvis ikke,be om en annen jordmor,men tør å være åpen!

Ift å gå overtid tror jeg du kan ta det helt med ro. Det er mange muligheter for å sjekke hvor langt du er på vei innen den tid,slik at de kan justere datoen :)

Når det kommer til terminbestemmelse har jeg sjekket litt.
Siste mens m 28 dager: 27.desember
Siste mens m 35 dager: 4.januar
Unnfangelse m 28 dager: 5.januar
Unnfangelse m 35 dager: 5.januar

ergo er det kun ett tilfelle som gir termin i desember. Hvis jordmor er bastant på mens-dato må hun også kunne være med på varierende sykluslengde,ettersom ALLE er forskjellige så pass på at det er med i beregningen.

Husk at jordmortimer er samtaler,og du skal også få si ditt :) hvis ikke,be om en annen jordmor,men tør å være åpen!
Tusen takk for dette svaret❤️❤️

Back
Topp