Sykluslengde og eggløsningskalkulatoren

Løvinne_74

Flørter med forumet
Hei!

Sykulsen min har gått fra å være stabil på 28 dager i mange år til å strekke seg litt og litt. Da jeg fikk mensen sist, var syklusen oppe i 34 dager.

Hva skal jeg ta utgangspunkt i når jeg klikker meg inn på el-kalkulatoren?? 28 dager?
34 dager? Noe midt i mellom?????

Noen som har erfaringer med dette??

Ha en fin dag!

Jeg ville tatt å beregnet litt midt i mellom. Kanskje 30 dager eller noe. Da er det sånn nøyaktig ca iallfall. Så kan du jo el-teste når det nærmer seg hvis du har det i hus [;)]

Lykke til! [:D]

Du kan jo prøve med noe imellom...
har selv gått utifra den mangeganger men, denne pp har jeg brukt el tester å hadde da el en uke før,
ifølge elkalkulatoren her...
Så kalkulatoren stemte ikke for min del[8D]

Jeg driver med el-tester. Har et spann å ta av , hehe! Måler dessuten tempen og tafser på tappen! Er så nysgjerrig på tidspunktet...

Hehe,da er vi to! [;)] Handlet selv inn i bøtter og spann med el-tester! [:D] Greit å ha! Men denne tempen... Vet den stiger og sånn,men har ikke helt skjønt det enda. Forklare meg kort og enkelt? [:D]

Dersom du måler tempen hver morgen til ca samme tid, vil du se en merkbar stigning i tempen din etter at eggløsningen har vært. Da stiger tempen med 0.2 - 0.5 grader. Det e veldig viktig at du måler tempen det første du gjør når du våkner. Dersom du beveger deg for mye (står opp, går på do, spiser frokost etc.), kan det gi "feil" måling. Jeg har temp.målet ved senga og måler tempen med en gang jeg er våken.

Du finner fantastisk god informasjon om tempen på www.pernille.info Gå inn der og klikk på linken om temperatur.

Jeg har målt hver dag siden siste mens nå, og det er gasnke spennende å følge med. Det er ikke alltid at man får positivt utslag på el-testene (selv opm man har el), men tempen kan du iallfall stole på!

Lykke til med alt - det er både spennende og kjedelig...

Tempen holder seg regelmessig lav før el. Noen har gjerne et temperaturfall like før el, MEN ikke alle....SÅ ikke se etter nettopp fallet. Etter el stiger tempen med ca 0,2-1 grad (varierer) Hos meg steg den ca 0,2-0,4. ¤For så å gå ned igjen et par dager før mens. Men er du gravid holder tempen seg høy hele tiden.

Ønsker deg lykke til,Trine[;)]

Pergo krever gu hos gynekolog! Og er på resept!

Så bra Trine! Da er det bare å tempe i vei!!! Litt spennende å følge med på deni grunn. Men husk at den ikke stiger før etter el da... Viktig at du ikke rører deg så mye før tempmålingen heller. Jeg har klokka op halv 7 hver morgen... Litt "grogga" da kan man si..., men sovner rett etterpå. Greit med termometer som viser komma, og kan lagre det du har målt, for da kan du se på det senere og skrive det ned.

Yah,du sier noe [;)] Har digital-temp,så det er jo ganske greit! Står opp i 07.30-08.00 tiden hver dag, går fint an å måle da? [:)]

Og så må det klaffe snart da! [:D]

Ja, det er en ypperlig tid å måle på, men husk å gjøre det i helger og ferier også. Men temp med en gang du våkner.... Bare det å kysse kjæresten, gå opp kan være med på å påvirke temperaturen...

Hei. Jeg hadde akkurat samme problemet. Syklusen varierte fra 22 til 28 dager. Jeg prøvde å gå ut fra et gjennomsnitt, men vet ikke om det stemte. Tilslutt gav jeg opp, og tenkte ikke så mye på det. Det virket best.....

Back
Topp