syklus

bertelure

Forelsket i forumet
bare drev og kikket på syklusen min siste året ca, det varierte på en på 23, 25, 26, 28 og en på 34. det er jo så opp og ned. har enda ikke fått TR nå, så idag er det dag nr 29. så får vi se når hun kommer. hun kommer, for det føler jeg på meg. [:@] rare greier det her...

Sykluser er noen rare greier!!! Vet du om du har el? Jeg hadde uregelmessig mens uten el...

ja kroppen er ikke lett å forstå seg på nei!
har sånn lang syklus jeg... har hoppte litt opp og ned fra 22 til 35 dager,men ser ut til å stabilisert seg på den lengste[:@]
kunne godt tenkt meg en litt kortere en men....

de 3 siste månedene har jeg tatt el tester, fikk utslag 1 av 3. for meg så kan det virke som jeg har el annenhver måned.. vet ikke men... så har tenkt på pergokur.

åssen visste du at du hadde uregelmessig mens uten el forresten? åssen fant du ut det?

Mine sykluser var på

28, 41, 30, 27, 30, 29, 25, 26, 27, 27, 24, 26, 27, 28, 28, og så nå er jeg på dag 28 og mensen har ikke kommet...

Har hatt utredning og de fant at jeg ikke hadde el, derfor pergotime for å få det i gang og da skal det være ganske så stabilt (trur jeg da)

oki. men åssen foregikk utredningen hvis jeg kan spørre om det?

Det var først hos lege hvor vi tok blodprøver på spesielle dager for å se etter progesteron for å se etter om el har vært. Den ene mnd som da var mai så hadd jeg el, men det skjedde ikke noe, når jeg da ikke var gravid blei vi sendt videre og fikk innvendig ul.
På den fant han ut at jeg ikke hadde noen folikler som utvikla seg... Og han satte med direkte på pergotime... Da skulle det taes blodprøver igjen på riktg dag... Gjrode det, men den blei borte i posten... Blei ikke gravid den mnd heller (august)... så en mnd uten pergo..
Vi flytte til tromsø og fikk ny gynekoleg, og fikk time hos han 6 oktober... Ny innvendig ul og det viste seg 2 folikler (egg)... Så denne mnd har jeg i tillegg progesteron etter plodprøvene å bedømme...

Videre skal vi prøve i 2 mnd til før sambo blir henvist... han har 2 barn fra før...

ok. slik det er. men jeg var nylig på gyn avd , han tok ul innvendig . sa ikke noe om follikler da. sa at eggstokkene og livmora var normale. det var det liksom..

Ja han sa det også... Han sa første gangen hvor det bare var noen få dager til mes at det ikke var noen mens på gang fordi det ikke var noe fortykket slimhinner... Noen dager etter kom en blødning...

konklusjonen er vel at du kan bare ikke elske ofte nok

sant det![;)]
Ville egentli bare ønske deg velkommen ankio

ORIGINAL: ankio

hei hei, supre sider dette! oppdaget de for en stund siden, men ble ikke medl før igår[:)]

er ny her, men el er forkortelsen for "eggløsning" ikke sant? fikk bare så lyst til å komme med en kommentar her, for såvidt jeg husker fra biologi timene på skolen
går det vel ikke an å gå en hel syklus uten eggløsning? [8|]

har selv gått tre pp uten å finne el med tester, men ifølge fabrikanten så er det ikke alltid man finner den med tester, men sjangsen for å finne den blir større om du tar den to g pr dag da, selv da er det visstnok bare noen-og-åtti ps sjangse for å finne den (hadde visst noe å gjøre med ett hormon eller stoff som ikke alltid gir stort nok utslag til å få en positiv test, det kan være pga kosthold eller hundre andre faktorer) men dette gjelder selvsagt hvis du er sikker på at alt er ok med eggstokker og livmor, nå kjenner ikke jeg hele historien, men det kan kanskje være en trøst hvis du ikke har funnet el med tester, at det er ikke alltid sikkert du er uten el for det

konklusjonen er vel at du kan bare ikke elske ofte nok[;)]

men hva er pergotine? er som sagt fersk

Jeg må bare si det at JO det gjør det faktisk!
Jeg troddde ikke det jeg heller før gynekologen min fortalte meg at jeg har ikke el, derfor ingen progesteron, derfor heller ingen mens. Men jeg hadde blødning som normalt!!!! Hvor blodet kom i fra det var jeg ikke, men det kom ut sammen med forferdelig mye slim... (sorry detaljene)

Pergotime er piller med hormoner som får i gang el...

Velkommen forresten

Jeg mente ikke å virke for streng hvis dte var det altså.
Det kan jo hende at det er sånn for deg at du ikke finner el med tester, men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med legen å fått tatt noen blodprøver på de riktige dagene for å se etter progesteron, da får du helt sikkert svar på om du har hatt el eller ikke...

Pergotime inneholder det progesteron???
Har en søs. som har fått beskjed om at hun sansynligvis ikke kommer til å få barn...[:(]
Hun har vist for mye testosteron i kroppen, oppdaget det ved en vanlig underlivs undersøkelse, hun hadde masse syster!

Nei jeg vet ikke om det inneholder direkte progesteron, det trur jeg ikke... Men det får i gang el og dermed å progesteronnivået!!!

Stripene vi har under innleggene som teller dager til ett eller annet[;)]

Back
Topp