Syklus

K-40659994

Første møte med forumet
HJELP.. Skjønner ikke helt det med første dag i første mens osv. hvor mange syklusdager har jeg? Jeg hadde mensen 9-11august i 3 dager. Mensen begynte igjen 3-5 september å varer i 3 dager. Hvor mange syklusdager har jeg?
 
HJELP.. Skjønner ikke helt det med første dag i første mens osv. hvor mange syklusdager har jeg? Jeg hadde mensen 9-11august i 3 dager. Mensen begynte igjen 3-5 september å varer i 3 dager. Hvor mange syklusdager har jeg?
Du regner syklus ved å regne fra første dag siste mens til første dag neste mens. Du regner første dag siste mens som dag 1. ut ifra det du sier var din forrige syklus på 26 dager. Syklusen kan dog variere fra måne til måned:)
 
Og lengden på mens har ingenting med saken å gjøre :)
 
HJELP.. Skjønner ikke helt det med første dag i første mens osv. hvor mange syklusdager har jeg? Jeg hadde mensen 9-11august i 3 dager. Mensen begynte igjen 3-5 september å varer i 3 dager. Hvor mange syklusdager har jeg?

Din forrige syklus startet 9. august og varte til 2. september. 9. august er da første dag i den syklusen. Da hadde du 25 syklusdager.

3. september startet din nåværende? syklus, og er den datoen som er første dag i siste menstruasjon:cat: Hvor mange syklusdager du har denne mnd avhenger av når mensen kommer igjen.
 
Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg regnet meg fram til ca 25 dagers syklus nå sist. Men tiden fra første dag mens til eggløsning kan variere fra måned til måned, tiden fra eggløsning til mens er mer konstant.
 
Back
Topp