Syklus..

Mammaiseptember

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Hei :)
Jeg må lufte noe med dere... Samboeren og jeg har prøvd å bli gravide siden i sommer. Jeg fikk ganske fort regelmessig mens, og fant ut at syklusen min var på 35 dager. Plutselig, i november, kom mensen etter på bare 28 dager, altså en hel uke før, men på akkurat samme tidspunkt - natt til onsdag. Jeg skjønte ingenting.. Er dette vanlig? Jeg skulle sjekke om neste syklus ble enten 28 eller 35 dager, men den mensen kom aldri, og her er jeg.. :) Kjempeglad for det!

Men dette gjør det litt vanskelig å regne ut antall dager på syklusen min... Jeg trenger jo det på mange terminkalkulatorer rundt omkring.. Tipper legen kommer til å spørre også..
Flere som har opplevd dette?
 
Det sies at man skal regne etter siste syklus, det kan jo hende at kroppen trengte litt tid på å stabilisere seg etter prevansjosslutt?! :)
 
Men gratulerer med positiv test og velkommen hit :)
 
De sier at man skal det, men du kan jo høre hva legen din sier :) men når jeg gikk til gyn så sa han alltid at man skulle ta utgangspunkt i siste syklus :)
 
De sier at man skal det, men du kan jo høre hva legen din sier :) men når jeg gikk til gyn så sa han alltid at man skulle ta utgangspunkt i siste syklus :)

Takk :) Da ble jeg jo plutselig 6 uker på vei.. Må nok høre med legen, selvom det er en stund til! Tror jeg må få den timen litt før ;)
 
hmm.. høres kjent ut med syklus.. ikke såå stor forskjell for min sin del.. men min har vært 28 dager.. akkurat på snittet liksom.. ;)
men runden før jeg testa positivt, var den 26.. ble jo helt kluss for min del.. på jobb og uten nødvendigheten om du skjønner..
 
Jeg tror min syklus er på bærtur. For vi hadde sex 3 dager etter Tanta dro sin vei, og så blei jeg gravid...:S
 
Jeg har hatt sykluser på 42 og 48 dager de to syklusene før jeg blev gravid. Når legen min hørte det fikk hun nesten sjokk og sa att jeg kunde jo vare kjempe langt på vei ;) men det har jeg mine tvil på :p kanskje jeg er en uke lenger, men tror ikke det er mer enn det :) blir spennende å se på tidlig ul :)
 
Det kan de finne ut på tidlig ul... jeg hadde syklus på 50 dager i fjord etter pille slutt... ble gravid .. testet knall sterkt positivt på dag 52... ble henvist til tidlig ul pga sterke magesmerter(samme uka) ... fosteret var 6uker gammelt...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Hei! Og gratulerer! :)
Jeg har hatt uregelmessige sykluser og mine har variert fra over 40 til 28. Sist gang var den på 32.... Så litt usikkert jeg også. Men man skal vel regne utifra den siste perioden.
 
Tusen takk! :) Jeg har prøvd både 28, 32 og 35 dager på terminkalkulatorer, og de viser en uke forskjell ca. Fikk legetime 13.februar. Syns det er leeeenge til! :p
 
Du får si det som det er til legen, at syklusene har vært ustabile så får du garantert tidlig ul. Da får du den riktige termin. :) Lykke til på første legetime. Jeg også bestilte time i dag og fikk den 27. Spent på å høre hva legen mener er termin.
 
Du får si det som det er til legen, at syklusene har vært ustabile så får du garantert tidlig ul. Da får du den riktige termin. :) Lykke til på første legetime. Jeg også bestilte time i dag og fikk den 27. Spent på å høre hva legen mener er termin.

Ja, kanskje det.. :) det hadde jo ikke gjort noe! Fortsatt lenge til 13. feb :( satser på at det går fort! Takk for svar, Veslesnuppis :)
 
Back
Topp