Syklus og termin?

Lenateacup

Glad i forumet
På appene legger man inn syklus lengde og det har visst noe å si for termindatoen, men når jeg er hos lege så tar de kun etter en 28 dagers syklus. De to siste syklusene mine var på 33 dager men før det har jeg hatt 28 dager hver måned. Jeg tror at menstruasjonen jeg hadde før jeg ble gravid nå var en kjemisk/tidlig sa, for symptomene var like og jeg har aldri hatt en mer smertefull menstruasjon som da. Dro ikke til lege og testet ikke før jeg hadde blødd et par dager og den var da negativ. Vel, det jeg lurer på er, hvis jeg har hatt 28 dagers syklus frem til denne evt. tidlige sa'en, skal jeg fremdeles regne 28 dager som min vanlige syklus lengde? For hvis jeg gjør det, så er jeg idag 10 uker på vei og får termin den 29. Juni istedenfor! Blir litt forvirret nå. :p
 
Jeg hadde forsinka el, så jeg har justert appen deretter, og da jeg var til legen så sa jeg det samme til henne, så hun fikk samme dato som jeg regna meg fram til. Så hvis du vet når du hadde eggløsning, er det ikke noe problem å finne riktig termin :)
 
Back
Topp