Syklus etter uttak av hormonspiral

Aléria

Gift med forumet
Junilykke2018
Marshmallows2021
Jeg tok ut spiralen på fredag og idag kom bortfallsblødningen. Jeg skal egentlig ha mensen 9. juni iht den syklusen jeg har hatt (jeg har hatt spotting og menssmerter, samt eggløsningssmerter til tross for hormonspiral). Kan jeg fortsatt forvente å få mensen 9. juni, eller blir alt forskjøvet etter uttaket av spiralen? Eller er bortfallsblødningen som en slags mens, slik at jeg kan forvente eggløsning om et par ukers tid før jeg får mens? Jeg forstår at det er sikkert veldig individuelt hvor fort man hopper inn i syklus igjen, men vil gjerne ha litt erfaringer! :happy:
 
Jeg fikk en blødning som startet litt over et døgn etter uttak og varte i 10 dager. Så gikk det 44 dager til før neste blødning. Nå er jeg på CD 25 og er spent på hvor lang denne syklusen blir.

Jeg hadde ikke mens med spiralen, men blødning 20-25 dager hver måned.
 
Jeg hadde bortfallsblødning i ett par dager, så fikk jeg mensen 5 uker etter uttak. Ca 28 dagers til neste mens før jeg ble gravid lykke til!!
 
Jeg fikk en blødning som startet litt over et døgn etter uttak og varte i 10 dager. Så gikk det 44 dager til før neste blødning. Nå er jeg på CD 25 og er spent på hvor lang denne syklusen blir.

Jeg hadde ikke mens med spiralen, men blødning 20-25 dager hver måned.

Kan du ha hatt EL mellom bortfallsblødningen og mensen i den første syklusen etter uttak? Testet du etter EL?
Håper du får en kortere syklus denne måneden :happy:
 
Samme spørsmål til deg som forrige; testet du etter EL mellom bortfallsblødningen og første mensen?

nei, gjorde ikke det..:( begynte med det først i pp2..
 
For meg tok var første syklus etter spiraluttak på 50 dager, deretter 35 og nå 30:)
 
Jeg fjernet hormonspiral 12.mai og fikk da beskjed om at jeg ville ha eggløsning veldig snart (så det på ultralyd). Blødde fra 14 til 20 mai og venter nå fortsatt på første mens... blir spennende å se hvor lang tid det tar.
 
Tok ut spiralen i slutten av mars, fikk beskjed om at jeg kom til å få EL om 4-5 dager. Det bekreftet jeg med temping. Fikk mensen som jeg skulle og ble gravid den påfølgende syklusen.

Min Gyn sa at syklusen foreløper som normalt på hormonspiral.
 
Kan du ha hatt EL mellom bortfallsblødningen og mensen i den første syklusen etter uttak? Testet du etter EL?
Håper du får en kortere syklus denne måneden :happy:
Jeg tester ikke etter EL, så det vet jeg ikke.
Håper det!
 
Tok ut spiralen i slutten av mars, fikk beskjed om at jeg kom til å få EL om 4-5 dager. Det bekreftet jeg med temping. Fikk mensen som jeg skulle og ble gravid den påfølgende syklusen.

Min Gyn sa at syklusen foreløper som normalt på hormonspiral.

Så bra! Da satser jeg på at mensen kommer til avtalt tid :p Og at slimhinnene har vokst seg tykke og mottakelige for egg innen EL :hilarious:
 
Jeg tok ut spiral 31.3, hadde akkurat hatt/eller hadde eggløsning i følge gyn. Spottet såvidt dagen etterpå. Gikk så helt til 3.mai før første mens. Neste syklus var plutselig bare 26 dager. Så spent på denne syklusen:facepalm:
 
Jeg tok ut spiral 31.3, hadde akkurat hatt/eller hadde eggløsning i følge gyn. Spottet såvidt dagen etterpå. Gikk så helt til 3.mai før første mens. Neste syklus var plutselig bare 26 dager. Så spent på denne syklusen:facepalm:

Hadde du merkbar syklus mens du hadde spiral?
Håper syklusen din kommer i gjenge igjen snart! :)
 
Hadde du merkbar syklus mens du hadde spiral?
Håper syklusen din kommer i gjenge igjen snart! :)
Kunne noen ganger kjenne eggløsning, i tillegg til ømme pupper rundt mens. Utenom om det, ingen symptomer..
 
Hadde ikke merkbar syklus mens jeg hadde spiralen. Tok ut spiralen 30. april, hadde småblødninger de neste fire dagene, og fikk mensen 18.mai. Hadde dermed mest sannsynlig eggløsning rett etter at spiralen ble tatt ut. Denne syklusen fikk jeg positiv el- test i går, så blir syklus på 29 dager. Hadde før graviditet sykluser på alt fra 28-32 dager, men lutealfasen har alltid vært på 14 dager. Lykke til :)
 
Hadde ikke merkbar syklus mens jeg hadde spiralen. Tok ut spiralen 30. april, hadde småblødninger de neste fire dagene, og fikk mensen 18.mai. Hadde dermed mest sannsynlig eggløsning rett etter at spiralen ble tatt ut. Denne syklusen fikk jeg positiv el- test i går, så blir syklus på 29 dager. Hadde før graviditet sykluser på alt fra 28-32 dager, men lutealfasen har alltid vært på 14 dager. Lykke til :)
Takk for info! Har fortsatt bortfallsblødning, men skal etter planen ha mensen om ei uke. Spent på å se hva som skjer framover! :happy: Skulle veeldig gjerne blitt gravid med en gang, aller helst for tre måneder sider(Ikke bare fordi det hadde vært fint i seg selv, men pga studieplaner):p
 
Jeg fjernet hormonspiral 12.mai og fikk da beskjed om at jeg ville ha eggløsning veldig snart (så det på ultralyd). Blødde fra 14 til 20 mai og venter nå fortsatt på første mens... blir spennende å se hvor lang tid det tar.
Venter fortsatt på mensen.....!! Dette tar jo en evighet!!
 
Back
Topp