Syklus etter p-pilleslutt?

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før syklusen kommer tilbake til normalen etter p-pilleslutt? :/

Begynte på p-piller igjen etter forrige fødsel før menstruasjon hadde startet opp igjen. Fastlegen sa at dette ikke spilte noen rolle.. Synspunkter? :)

For noen går det med en gang, for andre er den ustabil i opp til et år! :o
Jeg har gått 4 mnd av pillene, og har hatt en RELATIVT stabil syklus. Altså.. Mens kom tilbake med en gang, og jeg har sykluser innen normalen. Men de har ikke vært helt like.. Har hatt syklus på 35, 29, 35 og 31 dager. Synes ikke det er så alt for ille, sånn sett.

Jeg gikk på p-piller i mange år før vi bestemte oss for å prøve på barn, da tok det tre måneder før p-pillehormonene var ute av kroppen (det var veldig tydelig, for jeg hadde syklus på 28 dager de første tre månedene etter p-pilleslutt, og etter det gikk jeg rett til 24-25 dager som er min naturlige syklus.) Så selv om det tok i underkant av seks måneder fra jeg sluttet med p-piller til jeg ble gravid, regner jeg det bare for 3. prøveperiode.

Sluttet på pillen desember 2014 og første syklus ble litt over 40 dager. De neste bare økte og den fjerde endte på 77 dager. Dro til privat gyn og fikk Pergotime. Da fikk jeg to sykluser på ca 30 dager. I den andre av disse datt spiren for oss, det tok altså 9 mnd og syklusen normaliserte seg ikke selv på disse mnd.

Gyn sa til meg at alt er normalt. Noen kommer rett inn i syklus for andre tar det opptil et helt år før kroppen har kontroll igjen. Lykke til'

Slutta på pilla i slutten av mai, hadde først en kort syklus på 23 dager, så to på rad med 30, og ble så gravid (startet ikke å prøve før den siste på 30 dager). Testet aldri etter EL, så aner ikke når ting ble normalt, men kam virke som det ikke tok lang tid. Godt på p-piller i 10 år ca.

Men det er kjenpeforskjellig fra person til person. Opp til 6-8 mnd har jeg hørt er noe en bør forvente har jeg fått høre ihvertfall :)

Jeg fortsatte i samme syklus som da jeg gikk på ppiller, og fikk stadig mensen på samme ukedag som ei klokke. Vet ikke hvilket syklus jeg hadde før pillene for har gått på de siden jeg var 15. :)

Da jeg sluttet på p piller etter mange år tok det et år før jeg så noe som helst til mensen. Håper det går mye fortere for deg!:)

Tok et års tid før syklusene stabiluserte seg her. Det er derfor jeg har sluttet med pillene ca et års tid før vi begynner prøving igjen, for det er temmelig frustrerende å styre med det der når man vil bli gravid.

Jeg sluttet med p-piller 31 mars. Fikk bortfallsblødning med syklus på 28 dager. Deretter hadde jeg syklus på 34 dager og 40 dager. Etter dette trodde jeg at mensen var borte for alltid. Men på det jeg trodde var syklusdag 75 så fikk jeg altså positiv g-test. Gikk på p-piller i 9-10 år.

Back
Topp