Syklus etter fødsel

Spiire

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Gresskarfrøene2023
Jeg tror egentlig jeg har en tråd her inne om noe liknende fra før, men finner den ikke.

Jeg fødte i oktober, fullammet til 6mnd og ammer fremdeles mye nå 9mnd etter fødsel. Fikk mensen etter 6 uker (lite blødning), og en ny blødning igjen etter ca 4 uker (normal syklus). Neste syklus etter der var bare 22 dager før neste var på hele 8 uker (55 dager). Neste 5 uker, så 4 uker og 4 uker. Trodde derfor at det endelig hadde løsnet nå som jeg de siste gangene har hatt en vanlig syklus, men den gang ei. Jeg er nå på dag 33 (3 dager forsinket) og begynner å synes at dette er litt frustrerende. Vi skal i utgangspunktet begynne å prøve på nr. 3 nå straks, så skulle gjerne hatt litt mer kontroll! Har tatt eggløsningstester, men ikke vært så på at jeg har fått positiv test hver syklus. Kan selvsagt prøve å virkelig gå inn for den testingen, og det kommer jeg nok til å gjøre også, men lirte bare på om noen har opplevd det samme? Hvor lang tid tok det før syklusen var stabil igjen (har hatt veldig stabile sykluser i forkant av graviditet(er)? Sist satte jeg inn spiral før jeg fikk igjen mensen og var rett tilbake i syklus da den ble tatt ut 2 år etter fødsel.

Noen som har opplevd det samme? Hvor lang tid tok det for deg å få stabile sykluser?
 
Jeg fødte selv for 7 mnd siden og trodde jeg hadde stabil syklus igjen… men neida har nettop kommet ut av en 67 dager lang syklus! Men jeg har ikke ammet på noen mnd da, men lurer på veldig det sammme, har så lyst på to tette :love017
 
Jeg fødte selv for 7 mnd siden og trodde jeg hadde stabil syklus igjen… men neida har nettop kommet ut av en 67 dager lang syklus! Men jeg har ikke ammet på noen mnd da, men lurer på veldig det sammme, har så lyst på to tette :love017
Haha Ånei!! Men da er vi jo i relativt samme båt :playful: Litt godt det også, om ikke annet! Håper på stabil syklus for oss begge snart:Heartred
 
Back
Topp